Musikscenario/spel tävling - Intressekoll

Lite inspirerad av Wu Tang Clan scenariotävlingen där spår från bandet delades ut och folk skrev scenarion baserade på dessa.

Min idé handlar om en annan genre av musik och jag ville bara lägga ut en liten kännare om det skulle var ett gäng människor intresserade av detta?
Jag är öppen för att ändra på saker om någon sitter på en grym idé, men min idé ser i nuläget ut såhär:

-Jag kommer att börja från toppen av mitt Spotifybibliotek och dela ut album som främst är metal eller något närliggande.
-Scenariots/spelets namn måste ha en stark koppling till albumets namn, så att man kan hålla dem bredvid varandra och fatta kopplingen. Det går bra att översätta språk till Svenska, men man får skriva på Engelska om man så önskar.
-Låtarnas titlar måste alla användas i scenariot/spelet, på vilket sätt ni vill och i vilken form ni vill. Det går bra att översätta.
-Jag tänker mig inget minikrav eller maxkrav på antalet sidor. Ös på helt enkelt.
-Vill man ha fler än ett album så kan man få tilldelat efter att man lämnat in sitt första bidrag, albumen får ej kombineras till ett enda scenario. Ett album, ett scenario.

OBS! Ni måste inte lyssna på musiken, men det kanske hjälper? ;)

Som sagt, detta är enbart en liten kännare för att se om åtminstone ett par modiga kreatörer är intresserade.

Orkar inte skapa en poll, skriv bara era tankar och om ni är intresserade eller om ni har idéer för att skapa en intressantare tävling.
Hörs!

Last edited:

Dr_Dängrot

Myrmidon
Metal ok hmmm 🤔

Drakar och en trollkarl och fula fantasy rustningar och magiska svärd och blötfeta 40åriga wow spelare och en sexig kvinna i chainmail bikini och lite Manowar gayness pälskalsong .

Så nu har jag skrivit ett äventyr baserat på power metal vad vinner jag ? 🤣🤣

Metal ok hmmm 🤔

Drakar och en trollkarl och fula fantasy rustningar och magiska svärd och blötfeta 40åriga wow spelare och en sexig kvinna i chainmail bikini och lite Manowar gayness pälskalsong .

Så nu har jag skrivit ett äventyr baserat på power metal vad vinner jag ? 🤣🤣
Tack för ett seriöst svar, det var till stor hjälp!

God45

#PrayersForBahakan
Gött, då vinner du just nu på walk-over! Tror det kan tänkas bli ytterst få intressenter, men vi får väl avvakta och se.
Alla ursäkter att lyssna på bra musik någon rekommenderar är kul! :D Och att göra något inspirerar av något är också great :)

Brödbane

Kristallkrönikör
Skulle kunna vara lite småintressant. Har ingen förkärlek för genren, men det kan nog finnas en del skojig titlar. Vill dock inte lova för mycket.

Jag känner också att språket är relevant. Skriver helst på svenska och undrar därför om man kan översätta eventuell engelska titlar (vägrar också blankt norska och finska som språkval).

Skulle också vara kul om det blev något mer än bara Mörk Borg/Cy_Borg-grejer av alla bidrag (vilket annars känns som det naturliga alternativet 😉).

Skulle kunna vara lite småintressant. Har ingen förkärlek för genren, men det kan nog finnas en del skojig titlar. Vill dock inte lova för mycket.

Jag känner också att språket är relevant. Skriver helst på svenska och undrar därför om man kan översätta eventuell engelska titlar (vägrar också blankt norska och finska som språkval).

Skulle också vara kul om det blev något mer än bara Mörk Borg/Cy_Borg-grejer av alla bidrag (vilket annars känns som det naturliga alternativet 😉).

Självklart tycker jag det vore helt okej att översätta!
DU kan få en skiva på Grekiska om det känns bättre än Finska/Norska? ;)
Svårt att reglera vilket spel folk väljer att skriva till, men om du har något förslag är jag idel öra!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
OK. Jag är på.

Ju förr jag får min platta utsedd desto bättre. Finns den dessutom på YouTube så jag kan provlyssna så är det guld.

OK. Jag är på.

Ju förr jag får min platta utsedd desto bättre. Finns den dessutom på YouTube så jag kan provlyssna så är det guld.
Det här var mest en koll om folk skulle vara intresserade. Men jag ordnar allt från YouTube, Spotify, Metal Archives med mera åt samtliga.

Genesis

Ni dés ni maître
Är det okej att skriva ett rollspel istället för ett scenario? Jag är potentiellt på, men det beror på när det anordnas. Vet med mig att januari kommer att ha rätt mycket övertid på jobbet, men det låter som ett kul koncept. Är alla dina låtar på engelska eller finns det fler språk med i mixen?

Dr_Dängrot

Myrmidon
@Beastslayer jag hoppas att du har det här på din spotifylista , jag kräver att få skriva ett äventyr baserat på en låt ifrån den här skivan om jag skall delta. Drakdräpar metal 🤘🎸🐉 . 🤣🤣

FB_IMG_1639480977440.jpgPOWER-PALADIN-cover.jpg

Är det okej att skriva ett rollspel istället för ett scenario? Jag är potentiellt på, men det beror på när det anordnas. Vet med mig att januari kommer att ha rätt mycket övertid på jobbet, men det låter som ett kul koncept. Är alla dina låtar på engelska eller finns det fler språk med i mixen?
Det finns mer än Engelska representerade, men om jag bara plockar dem uppifrån och ned så garanterar ju det ingenting och du kan tänkas få Engelska, Grekiska, Franska, Norska eller något annat. Har inte i huvudet vilka språk det är i toppen, men främst Engelska. Jag är öppen för att göra på ett annat vis om någon har några bra idéer? Jag är även öppen för att man får skriva ett rollspel eller äventyr baserat på skivan i fråga.

Det här låter kul tycker jag! Jag är på!
Gött! :D

Jag tycker att det är en bra idé och jag skulle lätt joina en sån tävling 🙂
Gött! :D

Har uppdaterat mina föreslagna regler. Några synpunkter?
Tänker att vi kan dra igång tävlingen senare idag, sätta slutdatum till 31:e Januari? Man anmäler sig genom upprop och får sådan så fort jag hinner fixa det ett album tilldelat med en Spotifylänk, YouTubelänk samt en länk till en sida med info samt låttexter (Om det finns några), en del obskyra band delar inte med sig av sådant inom min hjärteschanger, då får man ta en annan approach helt enkelt.
Frågor? Synpunkter? :)

Bra att förtydliga att översättning är ok och sedan innan gillar jag "gummiparagrafen" :

Den formuleringen kan helt klart komma till användning.
"Gummiparagrafen"? :D

Vart tvungen att faktiskt söka upp förklaringen på vad detta betyder, men förstår inte helt vad du menar?