Nekromanti Musköter

DjeVul

Warrior
Vad kan musköter tänkas göra för skada?

Och?

räknar man skadan som för vanliga kulor eller som hagel där skadan avtar med räckvidden?

/Martin

Foggmock

Myrmidon
beror på ammotyp, som du säger. ett hagelskott med en musköt ska behandlas som ett skott med .12 gauge, skulle jag gissa. och skjuter du en projktil, använd en helmantlad med samma kaliber som den du skjuter med.

Detta ger väl hyfsad balans. skulle jag tro. men vem fan vill ha musköter i framtiden?? /images/icons/smile.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/tongue.gif

Jag vet att jag har rätt!

Alvdräpe

Veteran
"beror på ammotyp, som du säger. ett hagelskott med en musköt ska behandlas som ett skott med .12 gauge, skulle jag gissa. och skjuter du en projktil, använd en helmantlad med samma kaliber som den du skjuter med."

Eller inte. Muskötkulor var väl ändå inte mantlade överhuvudtaget? Och samma kaliber som musköten... Skulle en slätborrad musköt med svartkrutsammunition vara lika kraftig som ett 15mm "brutalförstörelsegevär"?

Mer troligt att skadan är åt pistolhållet, i stil med 9mm eller .45.

"men vem fan vill ha musköter i framtiden??"

Antagligen ingen. Troligen vill han ha det till Eon, eftersom samma fråga finns där.

Vi måste trygga existensen för vår mänskliga ras och framtiden för våra rundörade barn.

Organ

Out of time, out of mind
>Mer troligt att skadan är åt pistolhållet, i stil med 9mm eller .45.

Håller med. Vad man får komma ihåg dock är en musköt i jämförelse med ett modernt vapen har rent usel penetrationsförmåga.

/Anders