Nekromanti Must see..

Greymourn

Swordsman
Själv gillar jag...

ett par "multikromatiska" tärningar som jag sedan fyllde i "siffrorna" med blå bläckpenna... Resultatet blev att det är nästintill omöjligt att se vad resultatet blir... Brukar ta fram dem när jag känner för att få som jag vill trotts att jag slår "öppna" slag...

Insignia

Swashbuckler
"Hand Carved from solid sterling silver, then 14 Karat Gold Plated"

*Insignia dregglar också* :gremooo:

Balderk

Swashbuckler
Oh fan

Så jävla härliga! Först trodde jag det bara var guldfärgade tärningar (larvigt) men när jag märkte att det var silver och guld så var det ju bara för läckert! :gremsmile:

120$ är ju dock väldigt mycket pengar för tärningar och man är nog bra besatt om man beställer dem, men det skulle ju äga ganska mycket om man hade dem på spelbordet :gremgrin:

De klart snyggaste tärningarna jag sett. För Brattspelaren kanske?

/Balderk, drägglar i takt med fogge

Quan'talis

Swashbuckler
Hmm... det här kanske gör mig till en mindre hängiven rollspelare i era ögon, men... jag gillar dem faktiskt inte särskilt mycket. (Om det gör mig till en mindre hängiven rollspelare i era ögon är det kanske bara bra. Vem vill ha hängivna rollspelare i ögonen?)

Däremot föll jag direkt för deras utbud av blanka tärningar. Titta här, och titta sen här. Behöver jag säga mer?

JPS

Insignia

Swashbuckler
Blankisar

"Däremot föll jag direkt för deras utbud av blanka tärningar."

Oooh! *börjar planera spel med jätteonda tärningar* :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se
Are you thinking what I'm thinking?

(Det kan du förstås inte svara på eftersom jag inte har den blekaste om vad jag själv tänker på....)

Jag skulle aldrig våga spela med så dyra tärningar (nu snackar vi Fogges guldtärningar här). Skulle ju bara tappa bort en av dem direkt. :gremlaugh:

Balderk

Swashbuckler
Re: Are you thinking what I'm thinking?

(Det kan du förstås inte svara på eftersom jag inte har den blekaste om vad jag själv tänker på....)
Jag vet vad du tänker! Du tänker skaffa sådana där blankisar och göra om dem till d12 karaktärerna! och sedan kan du ha en bild på dem på framsidan och ställa ut dem på konvent. Så det så!

/Balderk, kommer med kassa idéer... men i det är fallet var det feuflux idé fast han inte visste om det. :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler
w00t!

De där var ju coolare juh! synd att det bara fanns d10 dock.

/balderk, entusiastisk idag :gremsmile:

Balderk

Swashbuckler
Re: Sedan finns det ju... [ANT]

nej det var de ju verkligen inte, de såg plastigare ut också.

Storuggla

Champion
Pointless Anecdote

Ho-hum, jag minns att jag och Insignia glodde på snordyra tärningar på Absolut Spel när det fanns, typ... 800 spänn eller något sådant. Säljaren berättade att en kille köpt ett set till sin käresta som förlovningspresent eller något sådant. Visst vore det underbart? Antingen får man jätteläckra tärningar, eller så har man en käresta som förstår att uppskatta tärningar! :gremgrin:

Storuggla, ack och ve

Staffan

Myrmidon
Blanka d10 skulle ju vara rätt schysst till Exalted, så kan man markera dem med antal successes direkt (i Exalted slår man d10:or där 7-9 = 1 success och 10 = 2 successes).

Johan K

Gammal & dryg
w00t !!

OJ !!
Hur snygga var inte de tärningharna då på en skala !!
Sådana vill jag ju ha !

walium

Ganska töntig, faktiskt
Nä, fy!

Vilka hemska pimpdaddytärningar! Jag hade aldrig betalt $120 för det tveksamma nöjet att äga Linköpings porrigaste tärningar.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Oh, my goodness...

Tänk vilka djupa märken det kommer att bli i bord, golv och kranier om man kör med tärningar helt i metall. En fördel är dock att tärningspåsen går bra att använda som blydagg om man skulle bli osams med sina spelare. :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Meningslös anekdot

Tänk vilka djupa märken det kommer att bli i bord, golv och kranier om man kör med tärningar helt i metall.
På högstadiet fick alla i min klass tillverka metalltärningar i träslöjden. Dessa tärningar hade en sida på ungefär 4 cm och vägde typ ett halvt kilo styck (liten överdrift). Som tärningar var de helt värdelösa om man inte ville knäcka bordsskivan för dramatisk effekt när man slog ett viktigt tärningsslag.

/tobias

Storuggla

Champion
Erkänn!

"Jag hade aldrig betalt $120 för det tveksamma nöjet att äga Linköpings porrigaste tärningar."

Hade du väl visst! :gremwink:

Storuggla, moralkaka med mandel