Nekromanti Must!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är det någon som har prövat Bjäre musten ifrån Coca-Cola? Jag blev lite förvånad över att de har hämtat namnet ifrån min ädla hembygd och stödjer väl egentligen hellre mer lokala alternativ. Den närmsta affären här i Linköping har dock bara två sorter, Eldorado (skabbigt skräp) och Apotekarnes (varför heter det inte Apotekarens eller åtminstone Apotek-Arnes? Dessutom är det fult att deras pet-flaskor bar rymmer 1,4 l när alla andra kör med 1,5), och i en sådan situation så är ju Apotekarnes de överlägsna alternativet. Det går dessutom bra att steka sjömansbiff i must för den som undrar. :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
Nej, men jag var nära att övertala morsan att köpa lite när vi var och handlade sist (ja, jag handlar med morsan ibland, vadårå?) men jag tappade bort mig när jag fick börja plocka tomater..

Personligen gillar jag Apotekarnes bäst av de jag testat, de andra känns alltid som billiga kopior.

Dewil

Skrivbordsgeneral
"It's a must, som vi säger"

När jag bodde i Luleå gick jag på Apotekarnes must. Min Konsumbutik sålde dem för 10 spänn flaskan. I stället för att efter några år höja priset så krympte de flaskan, så jag tyckte att det gick på ett ut.

Eldorados och Kopparbergs must bör undvikas. Mina favoriter är Vasa och ovannämnda Apotekarnes, även om Spendrups också funkar. Bjäre - som alltså är den omtalade smygmusten som Coca-Cola brygger för att åtminstone få sälja lite läsk i coladödens månad december - har jag ännu inte provat.

Dewil, mustälskare

Saxifrage

Hero
Sax goes Greider

Det är allmänt känt att Cocacola försöker ta över den svenska julen, och det kräver motstånd på alla fronter. På julbordet ska det finnas must och inget annat, och det enda sättet att trygga den ordningen är att fortsätta handla äkta must. Om vi börjar köpa pseudo-must från CC så har vi öppnat upp för att vilddjuret snart ska erövra marknaden och kuppa bort musten från våra julbord. Aux armes citoyens! Slåss för äkta must! Acceptera ingen infiltration från mustens fiende nr 1!

/Sax, it's a must

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Det går dessutom bra att steka sjömansbiff i must för den som undrar.
Vi undrar nog mer om det går att äta sjömansbiffen med behållning efter att man stekt den i must. :gremwink:

/tobias

Frixeray

Swordsman
Re: Eldorado

Men andra sidan rankar de Eldoradomusten som allra bäst och alla vet ju att Eldoradoprodukter enbart är till för att vara billiga varor som *kanske* smakar okej.

*Minns Eldorados tomatketchu- f'låt tomatkräm. Vidrigaste utseendet och smaken på en ketchup någonsin*

Visst, vi i vår grupp hade för vana att köpa Eldoradocola för ett tag sedan, men det var ju knappast för att det var gott med det...

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, när det gälelr must så fonns det bara ett märke som gäller & det är just apotekarens julmust. Har tsetat t. ex icas juslmust & nått märke till. Dock smakade dessa märken F*N.. Så efter det så har jag hållit mig till apotekarens, vilket jag nog kommer att göra länge till ! :gremgrin:

/ Johan K, stolt mustoman !

DODswe4

Hero
I min familj dricker vi den must som finns i vårat ica (det är en liten affär), själv dricker jag inte något kolsyrat alls, så musten ut går, saft ftw

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
"ja, jag handlar med morsan ibland, vadårå?"

Det gör jag också! Den som garvar får spö!

- Vulf

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hahaha! [NT]

Mina föräldrar bor i Skåne och jag i Linköping så vi handlar väldigt sällan tillsammans. :gremfrown:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Den godaste musten!

Nu har jag druckit den godaste musten av dem alla: Åbros "Bryggarmästarens julmust". Minst tre gånger så dyr som annan must men minst tre gånger så god.

Dessutom vill jag korrigera mig själv som påstod att Eldorados must bör undvikas. Jag vet inte var jag fick det ifrån, Eldorados must är utmärkt.

Dewil