Nekromanti Mustachkort, slumpade NPCs och 3D6

Hoel

Veteran
Jag hade en tanke och 2 idéer.

Tanken är på vad som händer med spelet om man ersätter D20 med 3D6 (förutom det uppenbara). Blir det lättare, svårare, jämnare, roligare? Är linjära resultat mer humoristiskt? Har någon provat?

Så, med det ut världen så tar vi idéerna:
1. Mustachkort. En kortlek där korten har en titel på en mustach (gärna uppkallat efter någon kändis) ex. Führern, Errol, Marx. Mustachen i fråga på bild (gärna en illustration i patentdiagram-stil) och slutligen ett dolt personlighetsdrag ex. Nazi-sympatisör, Syfilitisk, Alkoholist, Tandtroll.
En tanke om detta är att som på life board-korten ha två delar där den ena är mustacher (för män) och andra är hattar (el något i den stilen) för kvinnor.
Syftet är att detta skall användas tillsammans med idé 2

2. För att snabbt och enkelt generera de hundratals NPCs som spelarna kommer vilja interagera med så verkar det kunna gå att generera rätt snabbt genom att dra 2-4 startkort, precis som när man skapar en spelarkaraktär och sen bara lista ut vem det är. Tillsammans med mustachkorten kan detta ge en enormt slumpmässigt och förhoppningsvis komiskt sätt att generera NPCs

Kommentarer?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Mustachkort. En kortlek där korten har en titel på en mustach (gärna uppkallat efter någon kändis) ex. Führern, Errol, Marx. Mustachen i fråga på bild (gärna en illustration i patentdiagram-stil)
Om korten är designade på ett sådant sätt att man kan hålla dem under näsan och se ut som om man var utrustad med den illustrerade mustaschen så lovar jag att köpa en uppsättning.

/tobias

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag kan tänka mig att skicka över min mustach (per bild då förstås) och sen kan du implementera den i din samling. Använd dig av ord som: Ostig, Christer Pettersson, och smustig i beskrivningen så kan dina spelare få sig en rekordelig karaktär.

Just nu bär jag på en massiv Christer Pettersson mustasch i kampen mot prostatacansern!