Sitter och funderar på hur jag ska formge min utökning av Mustelas fabler. Terra draconis skrev jag i ett utifrånperspektiv och likaså gjorde jag med dogma-Mustelas fabler. Jag har spånat lite om de olika djuren på min spelblogg och funderade nu lite på om det finns bättre former än utifrånperspektivet. Jag vill hålla det ganska koncentrerat och jag har bland annat fått föreslaget att jag skulle göra små dogmamoduler till dogmaspelet. En idé jag haft är att göra de olika beskrivningarna av djur och fenomen i spelet som brev. Till exempel skulle man kunna ha ett brev från godsägare som diskuterar sina arrendebönder med någon likasinnad, kanske en pretor som diskuterar pålitlighet och brottslighet hos de ena eller de andra djuren, kanske en provinsguvenör som diskuterar de barbariska djuren som man i Staden i regel bara ser som slavar eller handelsmän.
Vad tycker ni om idéerna ovan och vad tycker ni om att skriva om världen inifrån världen?
Är det lätt hänt att det blir svårare att hitta information? Spelar det ingen roll med ett index?
Är det lättare med många mindre texter än med färre långa texter? Förhoppningsvis pekar indexet en på rätt text och om den inte är lång så blir det i värsta fall inte så mycket att läsa ändå. Hur mycket brukar ni behöva skumma när ni letar rätt på något i ett index, blir det alltid hyfsade textmängder så att det inte spelar så stor vilken form texten har om kan bara hamnar i rätt kortare textmassa?
Vad tycker ni om idéerna ovan och vad tycker ni om att skriva om världen inifrån världen?
Är det lätt hänt att det blir svårare att hitta information? Spelar det ingen roll med ett index?
Är det lättare med många mindre texter än med färre långa texter? Förhoppningsvis pekar indexet en på rätt text och om den inte är lång så blir det i värsta fall inte så mycket att läsa ändå. Hur mycket brukar ni behöva skumma när ni letar rätt på något i ett index, blir det alltid hyfsade textmängder så att det inte spelar så stor vilken form texten har om kan bara hamnar i rätt kortare textmassa?