Jag är heller inte orolig. Känns dock mest som fejkstretch, men lite förvånad över seg backning.Nu är vi väl inte där än men kanske de kommer att sälja de figurer som inte töjmålen låser upp separat.
Jag är heller inte orolig. Känns dock mest som fejkstretch, men lite förvånad över seg backning.Nu är vi väl inte där än men kanske de kommer att sälja de figurer som inte töjmålen låser upp separat.
Var lite väntat tycker jag väl. Dels för att Mutant har väl vart lite negligerat de senaste åren, dels för att Zone Wars är ett skirmisher-spel (jag vet inte hur stor den genren är i dag) och dessutom hade varit kul med en mer fylligare presentation, vad som faktiskt ingår i regelboken vad gäller kampanjspel och scenarier) men även en video där man kan see spelet spelas (det ska komma vad det verkar).Jag är heller inte orolig. Känns dock mest som fejkstretch, men lite förvånad över seg backning.
Exakt min åsikt! Blev väldigt intresserad av spelet, men sitter och väntar på att alla figurer ska ingå. Vilket inte verkar ske. Fem figurer per fraktion känns som "basinnehåll", och det känns inte bra att det är lagt som svåruppnådda töjmål. Så det blir kanske ingen backning för mig - som har precis allt annat de skrivit Mutant på.Jag blev jättepepp när jag såg spelet och figurerna men det föll helt när jag såg att alla gubbar inte ingick utan kom i stretch goals och därtill väldigt högt upp. Tror det var lite av en marknadsföringsgroda att göra så även om jag förstår varför.
Jag sitter lite i samma läge. Det är intressant, men lite för dyrt just nu.Exakt min åsikt! Blev väldigt intresserad av spelet, men sitter och väntar på att alla figurer ska ingå. Vilket inte verkar ske. Fem figurer per fraktion känns som "basinnehåll", och det känns inte bra att det är lagt som svåruppnådda töjmål. Så det blir kanske ingen backning för mig - som har precis allt annat de skrivit Mutant på.
Det kan nog bero på att vi inte vet så mycket än. Tomas brukar kommentera där 'every now and then', så det gör han nog vad det lider.Ställde en fråga i deras forum. Ingen där verkar dock kommentera kickstartern eller antal minis (är det ett etikettsbrott att göra så? Borde jag vara på kickstarter när jag gör det?). Här är den https://forum.frialigan.se/viewtopic.php?p=76345#p76345
Kul att det blev lättare att låsa upp figurerna!Töjmålen har uppdaterats och ser nu bättre ut
Om jag bara gissar så tror jag att de känner att alternativet är att det inte blir någon produkt alls... Misstänker att ganska många backers hoppar av om det inte blir fullt set gubbar. Plus att de helt enkelt trodde det skulle gå lite bättre och att de kunde tjäna lite till.Men känns också lite konstigt att man modifierar töjmålen mitt i kampanjen, och drar ned dem med 500 000 till max 1,5 miljoner. Blir nyfiken på hur de ekonomiska marginalerna ser ut om man kan droppa 25% av inkomsten men leverera samma produkt.
Jag tolkar det som att de lyssnat på feedback och anpassat sig. Det ser jag som positivt och är något jag uppskattar från ligan! Eftersom jag själv avvaktat för att se hur det går med miniatyrer mm så får det bli en backning nu.Töjmålen har uppdaterats och ser nu bättre ut
Jag tror mer att de redan har alla miniatyrer och mest satt upp fejkade töjmål. Det är så jag hade gjort en kickstarter i alla fall.Om jag bara gissar så tror jag att de känner att alternativet är att det inte blir någon produkt alls... Misstänker att ganska många backers hoppar av om det inte blir fullt set gubbar. Plus att de helt enkelt trodde det skulle gå lite bättre och att de kunde tjäna lite till.
Ja, mycket möjligt. Det skulle kunna vara så att de bara har filerna för gubbarna och har 3D-printat de som de visar upp och att de ännu inte gjort formarna till dem. De är rätt dyra, framför allt när upplagan är såpass liten.Jag tror mer att de redan har alla miniatyrer och mest satt upp fejkade töjmål. Det är så jag hade gjort en kickstarter i alla fall.
Känner att det är självmord att sitta och komma med extensions och olika tillägg, som inte är relevant till grundboxen, vilket bara gör att spelet tar längre tid att få ut till kunderna (och i längden, till butikerna).
Är enbart en killgissning från min sida, men jag skulle satsa på att figurerna kommer se likadana ut även i butik. Står i kickstartern att det är standard från fabriken om jag minns rätt.Undrar vad spelet kommer kosta retail när det faktiskt finns på marknaden.
Kommer det vara sun-drop även retailt?