Absolut!carrot said:Citat från Fria Ligans blogg:
"Alla som har förbeställt får spelets båda böcker (Bok 1: Mutanten och Bok 2: Zonen) i PDF-format inom bara någon vecka!"
Gäller detta även för dom som var med och crowdfundade?
Nu är jag så pepp att jag dör!TomasFriaLigan said:Absolut!
TomasFriaLigan said:Hej,
PDF:en är en bonus för våra förbeställare. Som det nu ser ut kommer den inte att följa med om man köper spelet efter release, oavsett om man köper i vår webbshopp eller någon annanstans.
Eftersom du är en av skribenterna ska vi nog kunna lösa det, inga problem.krank said:FFffff! Jag VISSTE att jag skulle försökt skaka fram pengarna till den där kampanjen. Nåja, jag får väl smöra lite, erbjuda mig att betala extra och försöka kapitalisera på min status som zonskribent... =)TomasFriaLigan said:Hej,
PDF:en är en bonus för våra förbeställare. Som det nu ser ut kommer den inte att följa med om man köper spelet efter release, oavsett om man köper i vår webbshopp eller någon annanstans.
//Krank, köper gärna fysisk bok för att ha i hyllan, men läser bara elektroniskt numera.
Har du spelat någon tidigare utgåva av Mutant, och vad tyckte du i så fall om den/dem? Verkar det som att M:Å0 har blivit radikalt annorlunda från den bild du fick av det tidigare under utvecklingen?WhiteWolf said:Mutant År Noll verkar vara för mycket "spel" (som i sällskapsspel eller dylikt) för mig.
För mig är det roligaste med rollspel interaktionen och möten med världen. Inte bygga en ark med stats och tärningar. Det känns inte som rollspel för mig.
Inte heller förjust i att de ändrade tiden som rollspelet utspelar sig i.
Skippa markörer, spelpjäser och arken och improvisera mer liknande gamla mutant. Vill man är det ju bara att skapa sin egen setting med de nya reglerna det fina är ju att så kan man också spela det som jag förstår. Personligen tycker jag att det är toppen att vi får en ny setting eftersom det redan finns flera Mutant spel (Mutant, Mutant2, Mutant CH, Mutant UA mfl)som hanterar tex Pyrisamfundet och senare tider. Dessa är ju fortfarande heltrevliga om man föredrar att spela så. Jag hade nog blivit lite besviken om settingen varit densamma som tidigare med bara lite nya regler. Tummen upp för ytterligare ett sätt att spela efter katastrofen rollspel.WhiteWolf said:Mutant År Noll verkar vara för mycket "spel" (som i sällskapsspel eller dylikt) för mig.
För mig är det roligaste med rollspel interaktionen och möten med världen. Inte bygga en ark med stats och tärningar. Det känns inte som rollspel för mig.
Inte heller förjust i att de ändrade tiden som rollspelet utspelar sig i.