Nekromanti Mutant Chronicles i helt nya kläder! (Kommer 2008)

Rising

Vila i frid
Ascoolt. Diggar verkligen illustrationerna.

Och det var nog skönt att man kände igen raziderna i alla fall.

Fast jag hade nog hellre sett en helt galen film i samma estetik som de gamla spelen. Hade kunnat bli den perfekta öldrickarfilmen.

Johan K

Gammal & dryg
Well, det ser ju lovande ut !
Mycket snygga bilder får jag säga, ska bli intresant att se det hela.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Tja... cybertronic verkar ju nästan finnas kvar. Bara omdöpt. Skeptiskt till bilderna dock... Det passar inte alls in i min mening. Får väl se hur den slutliga produkten ser ut, men än så länge känner jag mycket mer för gamla MC, kanske med lite uppiffade regler.

Nå, som sagt: får väl vänta på den slitliga produkten innan jag dömer ut det helt och hållet...

Big Marco

Läskig
Fel känsla i bilderna

Diggar verkligen illustrationerna.

De må vara skickligt gjorda, men jag tycker de ger helt fel känsla. Jag har mycket svårt att smälta att MC håller på att bli ett dystert och mörkt realism-skräck-SF-spel. Det är ju redan gjort. MC var med sin pastell-noir en unik klick på kartan och det var det som gjorde det så ... skönt.

Allt ser så... vanligt ut i illustrationerna...

Storuggla

Champion
Re: Fel känsla i bilderna

Okej, jag trodde jag var den ende som tyckte så, men nu visar det sig att jag inte var det. jag tycker bilderna var helt fel. För mig är MC stora stridsrustningar blandat med WWI/II-estetik. De bilder jag sett hittills liknar mer någon form av Pyrisamfund.

Storuggla, konsten leder vägen

Rising

Vila i frid

Jag gillar bådadera. Jag skulle gärna ha velat spela Mutant Chronicles så färgglatt och överdrivet som estetiken var - med hårda tuffa killar som alla tillhörde det bästa elitgardet i universum, trots att de kom från helt olika fraktioner. Det hände tyvärr aldrig.

Men samtidigt fanns det mycket av det sofistikerade i gamla Mutant Chronicles. En av de sidor som inponerade mest på mig på den gamla tiden var illustrationerna av hur Mishima-folk klädde sig, vilka skjortor och slipsar de använde, osv. Jag anser att de här nya illustrationerna lirar väl ihop med den delen av gamla Mutant Chronicles.

Så jag gillar bådadera. Kanske skulle de överdrivna delarna av det gamla Mutant Chronicles fungera bättre idag, men jag tror en hel del på den här inriktningen också, även om den är fegare.

Däremot har jag aldrig gillat feta axelskydd i Chronopia. Chronopia borde få en utveckling i stil med den som Mutant Chronicles har fått.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Haha. De stora rustningarna var den del jag inte gillade med gamla mutant chronicles. Däremot älskade jag Noirstilen som nämnts.

Men jag tycker du har helt rätt i det du säger om att bilderna till nya MC mer liknar Purisamfundet.

Jag gillade de "vanliga" kostymerna...

Da Vinci

Veteran

Okej jag förstår din poäng, men jag håller inte alls med. Jag gillade de svart-vita, mörka illustrationerna i MC-böckerna av Bergting mfl.

(OCH jag gillade Bonner)