Det va så här att typ hela min spelgrupp gick tillsammans och såg Resedent Evil (som jag tycker var en helt sevärd film) iaf, mitt äventyr var som så att dom skulle först till nån polar planet eller liknande, där skulle några forskare ha hitta något i ett isblock, dom var nyfikna och dom "befriade" det. Detta var dock ett slags virus (eller liknande) och det tog "död" på forskarna och deras medhjälpare och gjorde dom till något zombi liknande sak, spelarna skulle iaf åka till den här forsknings anläggningen för att reda ut vad som har hänt, dom blir avsläppta av ett flygplan och lämnade där. Dom hittar forsknings anläggningen och kollar igenom den, där hittar dom arbetare som verkar helt borta (går in i väggar, står stilla osv.) Dom får iaf reda på lite senare att det var ett virus som har slagit till och deras överordnader säger åt dom att sticka därifrån, men då uppstår ett problem, en storm härjar i områder och cheferna vill inte skicka några flygplan för att hämta upp spelarna. Så dom får klara sig själva *skrattar elakt*
Själv tycker jag att likheten är slående, men det är ju jag /images/icons/wink.gif... tror jag har kommit på en lösning....
Ang det där med att alla var "onda"... det är en ganska bra sak, spelarna får känslan att inte lita för mycket på sin egna korporation, spelarna är inte så viktiga för korporationerna. Så försöker jag blanda in en hel del mystik i det hela, det har funkat hittils...