Re: Nja.
Jag förstår inte riktigt din, och flera andras svar i den här tråden, tankegång. MC ska få ett forum för att kunna bli stort, Gondica får inte ha ett forum för att ni inte spelar det? Man kan inte utgå från sin egen umgängeskrets för att avgöra vilka rollspel som är populära och spelas mest, det håller helt enkelt inte. Man kan inte utgå från spridningen inom ett mindre geografiskt område heller, för det kan se helt annorlunda ut på något annat ställe.
Mutant Chronicles är Science Fiction (enligt allehanda definitioner, speciellt om man lägger även fantasy under SF, som det ibland görs och var från början...) och ska således diskuteras på SF-forumet för rollspel. Detsamma gäller övriga versioner av Mutant även om de inte är rymdfararrollspel så är det fortfarande SF, även om det hör till olika subgenres inom SF.
Forumet för Science Fiction-rollspel är till för just det, allt som har med rollspel och SF att göra. Forumet för SF- och Fantasy-kultur tar hand om allt annat SF och Fantasy, dvs böcker, filmer, musik, målningar etc.
Återigen, börjar det diskuteras en hel del Mutant på SF-forumet så kan vi mycket väl tänka oss att öppna ett sådant, så gör som hjältarna som fixade Neotech-forumet och sätt igång massvis med diskussioner. Vi vet ju redan att ni som skriker vill ha ett forum, se nu till att visa oss att det intresse ni hävdar finns faktiskt också gör det.
Det är ju knappast så att det är för att vi inte tycker om Mutant som det inte har något forum, Mutant i flera olika inkarnationer har alltid varit mitt favoritrollspel. Jag startar dock inte upp ett forum bara för det, jag vill veta att det finns intresse från något håll först.
MVH Olle Johansson
Chefredaktör,
www.rollspel.nu