Beastslayer
ROTN
Re: Vad har Mutant Chronicles som inte 40k har?
F.Ö Så var MC arbetsnamn Mutant 40K för de som inte visste det.
Och så vill jag bara poängtera att jag inte tycker illa om MC, snarare tvärtom. Jag har idag bara svårt att inte känna det som att det är i ett hörn av 40K universumet som jag spelar när det då och då dammas utav.
Men det är också mkt som skiljer spelen åt, och de har båda sina styrkor och svagheter, som de flesta spel.
/Draugen som är ett stort fan av båda spelen.
Ehmmm, du vet att det snarare är tvärtom va? 40K var den stora inspirationskällan till MC, jag menar alla rustningar och dyl är ju mer eller mindre rakt av tagna ifrån Spacemarines.peta said:Funderade lite gissar på att denna tråden skapades för att det kanske planeras att väcka liv i Mutant Chronicles på ett eller annat sätt.
Kom ihåg när MC kom så skakade det om Games Workshop ganska ordentligt så de plockade i stort sett allt som var bra med MC och klämde in det i sin 40k värld. Nu finns det ju tre stycken rollspel i 40k världen som har ärvt nästan lika mycket från MC som från Warhammer 40k 2nd ed.
F.Ö Så var MC arbetsnamn Mutant 40K för de som inte visste det.
Och så vill jag bara poängtera att jag inte tycker illa om MC, snarare tvärtom. Jag har idag bara svårt att inte känna det som att det är i ett hörn av 40K universumet som jag spelar när det då och då dammas utav.
Men det är också mkt som skiljer spelen åt, och de har båda sina styrkor och svagheter, som de flesta spel.
/Draugen som är ett stort fan av båda spelen.