Jag vill ha det mest klassiska pyriska Mutant, men med helt nya kampanjfokus. Typ kampanjer som dessa:
1. Ni är Peckwick-klubbens förtrogna och utför uppdrag åt dem. Klubben är inblandad i intriger med förgreningar i hela Pyri. En kombo av Frimurararna och Det susar i säven. Ni har tillgång till klubbens klipparkiv, luftballonger, ångslupar och kontaktnät. En kampanj där det också är viktigt att bära plommonstop, monokel och gifta sig rätt. Kanske kan ni själva bli klubbmedlemmar och till slut köpa en egen ö med kråkslott någonstans i Östaden?
2. Ni är postiljoner och får i uppdrag att försvara en särskilt utsatt postled. Heliografeländet är ett verkligt problem att hantera. Ni kan avancera i graderna, bli postmästare med eget kontor och starta nya postleder. Naturligtvis finns det rivaliserande postmästare, som är redo att göra allt för att komma åt sina konkurrenter.
3. Ni ingår i en polispatrull i Hindenburg. Bekämpa brottsligheten eller slå vakt om era mutor. Ert polisdistrikt är fullt av faror och oberäkneliga fiender. Besvärliga utredningar, stygga befäl och mordfall väntar. Ni kan förstås avancera i graderna - eller välja att lägga era liv i brottslingarnas inkomstbringande händer.
4. Ni är fon Rijns handplockade zonfarare och reser från zon till zon för att bevaka den mäktige handelsmogulens intressen. Han har många hemligheter och ni får efter hand veta mer och mer. Dessutom är ni med om att upptäcka en stor och tidigare helt okänd enklav. Hur mäktiga vågar ni själva bli? Litar ni på fon Rijn? Vem är han egentligen?
5. Ni är konspiratiriska psi-mutanter och ingår i någon av Järnringens hemliga celler. Ni utför uppdrag på olika platser i Pyrisamfundet. Förmodligen uppträder ni under olika förklädnader - som turnerande artister, handelsresande eller enkla arbetare. På era resor genom Pyri får ni hjälp av andra Järnringen-sändebud. Men Psipo och andra fiender är er på spåren. Och även inom er egen organisation har ni skaffat er fiender. Vem är det egentligen som styr Järnringen?