@Johan K
Lämpligt vore att starta UA-kampanjen med Pirit-boken efter DpHk. Även om du inte skulle ha fortsättningen på kampanjen, skulle jag ändå rekommendera att äventyra i Pirit och på Frihetens slätter. Det är en av de mest dynamiska miljöerna i Mutant, där du både kan spela stadsäventyr och intrigmakande med alla falanger i staden Pirit eller ge dig ut på Frihetens slätter för att tampas med levergökar, rubbitar och motormarodörer. Man skulle kunna spela de färdiga äventyren i Pirit-boken för att sen plocka upp de trådar som finns kvar och spinna vidare på en egensnickrad kampanj i området.
Men jag är osäker på vilka köpta äventyr du har? Eller menar du vilka gratisäventyr man borde spela? Om det gäller gratisäventyr så är Midnattsvatten en lämplig fortsättning, ja.
Efter Midnattsvatten blir det dock lite svårare. Jag skulle föreslå "Den vrånge, den dryge och den nedrige" som finns bland de gamla nedladdningsbara filerna. Äventyret är egentligen tänkt att utspela sig i de nordligare delarna av Pyri, men borde utan större svårigheter kunnas anpassas till Pirit och Frihetens slätter.
Om det är något av de gamla, nedladdningsbara filerna du saknar finns alla
här. De har tidigare lagts ut med länk på Järnringen-forumet, i samband med att hemsidan (men inte forumet) slutade fungera och filerna gick off-line. Jag antar/förutsätter därför att Järnringen har gett sitt tysta medgivande till att de sprids vidare.
@Schtajner
Nej, äventyren är inte någon trilogi. Däremot är de geografiskt belägna för att passa en tänkt kampanj som börjar i Hindenburg med Vid regnbågens slut, tar vägen förbi Örebåga och Hertz kanal och fortsätter med Pirit - Den innersta kretsen. Någon enstaka SLP kan återkomma, men annars har äventyren egentligen inget med varandra att göra.