Hejsan, jag stötte på ett lite störande mönster när jag spelledde Mutant UA, nämnligen att alla som spelade RBT hade ganska platta karaktärer.
Om det var någon form av stridsrobot, så var de i princip mördarmaskiner, men i allt de gjorde så kändes det väldigt enformigt, men de försvarade sig alltid med att de spelade ju robotar... och robotar är inte kända för något stort djup, om de inte hade till exempel beta/alpha personlighet.
Men dock kunde jag sympatisera lite med dem, då jag skulle också tveka inför att införskaffa dem optionerna, då jag kunde istället spenderat mina SP på optioner som är mer praktiska.
Visst, ibland vill man ju rollspela ett koncept, och då skaffar man ju vilka opraktiska, roliga optioner man vill, bara för att få ha sitt fina koncept... Men jag vet inte hur man kan motivera dem att skaffa personlighets optioner, om de inte nu spelar just en socialt baserad karaktär...
Om det var någon form av stridsrobot, så var de i princip mördarmaskiner, men i allt de gjorde så kändes det väldigt enformigt, men de försvarade sig alltid med att de spelade ju robotar... och robotar är inte kända för något stort djup, om de inte hade till exempel beta/alpha personlighet.
Men dock kunde jag sympatisera lite med dem, då jag skulle också tveka inför att införskaffa dem optionerna, då jag kunde istället spenderat mina SP på optioner som är mer praktiska.
Visst, ibland vill man ju rollspela ett koncept, och då skaffar man ju vilka opraktiska, roliga optioner man vill, bara för att få ha sitt fina koncept... Men jag vet inte hur man kan motivera dem att skaffa personlighets optioner, om de inte nu spelar just en socialt baserad karaktär...