Fjodor Pollett
Swordsman
Det här är en fundering som jag burit på ganska länge, och nu är det egentligen tio år för sent, men alltid roar det väl någon.
Om man gör ett spel som utspelar sig i Pyrisamfundet borde spelets grundegenskaper spegla rikets (eller åtminstone ätten Skarprättares) motto. Alltså:
Vilja representerar viljestyrka, målmedvetenhet och tankeskärpa.
Rätt representerar samhällelig status, förhandlingsförmåga och personlighet.
Mannamod representerar dådkraft, kämpaanda och stridsduglighet.
Den lydiga automaten saknar vilja. Den förvridna mutanten varken har rätt (inför lagen) eller är rätt (kroppsligt). Den lömska psi saknar mannamod.
Endast människan, skapelsens krona, besitter alla egenskaper som krävs för att härska.
Om man gör ett spel som utspelar sig i Pyrisamfundet borde spelets grundegenskaper spegla rikets (eller åtminstone ätten Skarprättares) motto. Alltså:
Vilja representerar viljestyrka, målmedvetenhet och tankeskärpa.
Rätt representerar samhällelig status, förhandlingsförmåga och personlighet.
Mannamod representerar dådkraft, kämpaanda och stridsduglighet.
Den lydiga automaten saknar vilja. Den förvridna mutanten varken har rätt (inför lagen) eller är rätt (kroppsligt). Den lömska psi saknar mannamod.
Endast människan, skapelsens krona, besitter alla egenskaper som krävs för att härska.