Nekromanti Mutants of the Carribean

Storuggla

Champion
Re: Mutants of Even More Lots of Places

Islandsmutant:
Alla är muterade hästar och lubbar runt och säger "Tungur Knivur".

Storuggla, l33t icelandic-skillz

shinobi

Veteran
Shiver meh timbers...
Visst, Mutant funker säkert bra, men Piratkampanjer kan man nog spela i vilken sättning som helst:

Pirate - the Swashbuckling: Ta upp den inre kampen mot rommissbruk och kroksabelarm

the Call of Caribbean: Slåss mot "the Great Drunk Ones" och kasta Skörbjuggsbesvärjelser på olydiga Mi-Go.

Bludgeons & Cannons. D20 systemet låter dig kölhalas snedskepps och ger utförliga regler för "guttercrawls" i piratstädernas pubkvarter och inför en regelanpassning med ToHitScabbClass0.

...ibland är jag FÖR rolig...

Troberg

Sinister eater

Alla är muterade hästar och lubbar runt och säger "Tungur Knivur".
Muterade småhästar ska det vara. Dessutom måste där ju vara muterade korpar som flyger också.

Man Mountainman

Storsvagåret

Hey, glömmer du inte en sak nu: Mutant innehåller inte bara djurmutanter. Du ämner varken FMM, PSI eller IMM i någon av dina beskrivningar. Alla gillar inte päls. :gremfrown:

Troberg

Sinister eater

Hey, glömmer du inte en sak nu: Mutant innehåller inte bara djurmutanter. Du ämner varken FMM, PSI eller IMM i någon av dina beskrivningar.
I Vietnam-Mutant nämndes IMM. Dessutom nämndes eskimåer, vilka jag betraktar som mänskliga (även om jag i likhet med Homer Simpson betvivlar deras existens). PSI bryr jag mig inte så mycket om, eftersom de mest smälter in så påverkar de inte miljön nämnvärt. IMM och FMM är lätta att plocka in i de flesta settings (möjligen med undantag för undervattensmutant. I tasmanien-mutant kan man lättplocka in Bushladdie och tjuvjägaren. I afrika-mutant kan man lätt plocka in stammar som anpassats till det nya livet. Jag tror att man bör hålla muterade människor utanför Vietnam-mutant, de passar inte riktigt. I tusen och en natt-mutant så är det löjligt enkelt att plocka med både människor och robotar.

Jag valde att beskriva djuren därför att de är de som har mest särprägel. Resten kan man alltid plocka in efter behov.

Saxifrage

Hero
Och på djurgården... och i jymden!

Rollpersonerna har vuxit upp i ruinerna av en djurpark i Stockholm, där ödlor, papegojor, isbjörnar och pingviner samsas med ur-nordiska djur som älgar, vargar och uttrar. Djurparken är ockuperad av en IMM-sekt som leds av en galen psi-mutant i blå kavaj. Varje vecka leder den mäktiga psi-mutanten ett slags bönemöten, där mängder av hans rättrogna samlas framför en scen och framför orgiastiska hyllningar till sin sekt, givetvis under påverkan av psi-gubbens dunkla mentala krafter. Rollpersonerna är en slags undergroundrörelse med målet att avslöja den ondsinte profeten som förslavat så många människor. Deras vapen är svärd, sprängdeg och oborstad rockmusik.

En annan idé jag bollat med är muterade djur som skickats upp i omloppsbana som försöksdjur, inom ramen för projekt "Laika" (när USA tappade sin tredje skyttel vid starten blev det politiskt omöjligt att skicka upp människor i omloppsbana). I det stora kriget glömdes djuren förstås bort, och de har sedan dess muterats till intelligenta varelser och utvecklat en egen kultur ombord på de gamla rymdstationerna. Nu börjar det bli dags att intressera sig för sitt ursprung, som sägs ha något att göra med den där snygga blågröna fondväggen som rullar förbi utanför fönstrena...