Nekromanti Muzik

Nalle med AK4

Swordsman
Jag håller på med en liten text om musik år 2059,
vilka band som är populära och så. Är det någon som har gjort en liknande lista eller gjort en rollfigur som var artist och vill komplettera med några band som de har kommit på så kan ni skicka ett meddelande så kan vi snackas vid.
Helst techno- eller hårdrocksband, eftersom jag har fått för mig att det är musiken med stort m i Neotech.
Nalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"

DanielSchenström

Swashbuckler
Jag antar att du läst artikeln i Codex 1-3 någonting? Där togs det upp en massa band.

Daniel "Warduke" Schenström

Snow

Swashbuckler
Nu är soundtracket till "The Matrix" inte det allra hetaste 2059... Neomusic 2059 behandlar nutida musik som kan användas till neotech, nalle skriver om musik som rollpersonerna (inte spelarna) lyssnar på.

Snow
Dead, but still walking around

Organ

Out of time, out of mind
>Helst techno- eller hårdrocksband, eftersom jag har fått för mig att det är musiken med stort m i Neotech.

Jag har lite svårt att tänka mig att man år 2059 lyssnar på nått som är annat än VÄLDIGT avlägset besläktat med något som är populärt idag. Räkna bara bakåt i tiden, vad lyssnade man på för 58 år sedan? Swing och storbandsjazz var det närmaste man kommer det vi kallar populärmusik, Glenn Miller var kung och Elvis Presley gick i kolt. Så om du tar avståndet mellan gamle Glenn och det som ligger på listorna idag, så får du nog en bra bild av skilnaderna mellan populärmusik anno 2001 och 2059. Så det där att man i NeoTechs värld skulle lyssna på techno-metal a la' Matrix är nog helt uppåt väggarna. Det är fullt möjligt att sådana begrepp som "rockgrupp" eller "Popstjärna" inte längre finns utan är något som man nostalgiskt sammankopplar med det sena 1900-talet.

/Anders

PAX

Jordisk Äventyrare
Festligt!

Jag vill veta allt om vad mina spelares rollpersoner kan tänkas lyssna på. Antar att det är en viss skillnad mellan överklassen och slummen.

Sen får man inte glömma bort band från det tidiga 21:a århundradet vilket veteranerna gärna lyssnar på men som ungdommarna kallar för "gammal distad skit".

/Patrik

"This Is What You Want! - This Is What You Get!"

nexussix

Warrior
"This Is What You Want! - This Is What You Get!"
Åhå! Jag för visioner om en galen stridsrobot som löper amok i en lägenhet! Kan det vara Hardware?

stefan@hotmail.com

hatten

Swashbuckler
Betänk då på att i neotech har de StimStim förmågan att spela in KÄNSLOR detta bonus är oundvikligen något som extrem musiker av olika slag kommer att använda sig av allt ifrån rofyllda harmonier till smärtfyllda ångest musik.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>I N1 och N2 står det en hel del om Simstim TV både action och romans.
Men Simstim är en underhållning där man spelar in känslor och bild+ljud så publiken inte bara ser utan känner känslorna dess utom..

Tyvär så glömde Neogames att nämna några former av Simstim underhållning den mest uppenbara är faktist Dokhusåpor i form av SimStim *ler* sen finns det Simstim musik där musikern spelar in ljud bild och känslor till musiken i ett band. ( Tänk Musikvideo men med känslor och bild+ljud eventuelt 3D )

MiG eller Men In Grey
Typ: MiG Är en form av Corporate musik lojalitet mot företaget coh lyckan är att vara del av en störe organisation är ofta det som skildras i deras låtar.
Som typ av sånger så är de otroligt varierade deras band består av flera dussin olika artister som varierar med vilken typ av musik de spelar. MiG trade marks ägs av "Makavara Chang" en tysk kompositör med japans mor och afrikans fader men som växt upp i USA men bor i Tyskland som redan i 20 års åldern har rykte om att vara en av jordens skickligaste kompositörer.
MiG är väldigt populärt bland företagen och Makavara får ofta bestälnings uppdrag till kontors musik. Känslorna som spelas upp är ofta tillfredställelse i kombination med väl utfört arbete och lycka att få göra sin plikt framför allt..
Några företag brukar dock reta sig på ett återkommande tema i musiken det om företagets plikt till lojalitet mot gruppen av anstälda men trots det är MiG musiken företagens favorit och många laglydiga favorit då den hörs på TV Radio och överalt.
Det ryktas om att Makavara även sponsrar flera olagliga band men inga bevis finns annat än att Makavara har förvånat lite pengar för att vara så rik..
Sanningen är att Makavara aktivt hyr lönnmördare och "terrorister" för att döda Madagakar" regering.

Nova
Typ: Nova är ett av de få band som lyckats bryta åldersgränserna när de gjorde premiär för 2 år sedan från barn till gamlingar hittar vi folk som gillar deras blandning av känslor och musik samt bilder.
Nova har revulutionerat musiken och deras stil är omstrid antagligen älskar man den eller föraktar man det ytterst få hittas med känslor mitt emelan.
Gruppen beskrivs som nya tidens Mozart och består av fem unga syskon som trots hår fattig bakrund lyckats genom tur och en liten penings vinst göra sig rika... ( De vann lite pengar och i ren dåraktit mod satsade de allt på musik utrustning något som mot alla odds vart framgångs rikt )

Farside of Mars
Typ: Farside of Mars är ett band som spelar orbital musik rymd som det kallas det kan närmast liknas med "Ambient VS metalica" ofta känslor av instängdhet och frihets längtan är vanliga i deras låtar.
Övrigt: Farside of Mars är förbjuden och bandets medlemar är efterlysta då de sponras av "Free Mars" de anses som socialt farliga då deras musik uppmuntrar drömar om frihet.

Ultima pain
Typ:tung Junkie musik. Ofta med antisociala texter och aggresiva känslor raseri och extas ibland även känslor av orgasm som ibland blandas med ren smärta inspelade med minum av säkerhet. ( Publik har svimmat av de arga och eller smärtsamma upplevelserna i musiken, Lite av de inspelade upplevelserna av smärta kommer från välbetalda "stuntmans/stuntkvinnor" som torteras var vid deras upplevelse spelas in och blandas med andra mer orgasmiska trevliga känslor )
Övrigt: Ultima Pain är illla omtyckt de förespråkar våld som de styrande knark och droger ses som positivt och bandet har flera gånger startat upplopp och bråk. I hemlighet sponsras de av ett Media företag och riktar i bland in sin arga musik mot företagets konkurenter dolda buskap och känslor av hat riktade mot företagets konkurenter är inte ovanliga. Bland de unga på gatan är dock Ulitma Pain stora..

Tyvär så är inte jag så väl bevandrad med dagens ( år 2059 ) typ av Simstim musik så tja alla ni andra SL där ute kanske kan säga vad ni tycker och komma med egna utvecklingar.<p><hr></blockquote><p>Detta är något JAG skrev för flera månader sen du kanske kan skriva vidare om Stimstim musik och dess populäritet...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Organ

Out of time, out of mind
>"This Is What You Want! - This Is What You Get!"

Mmmm Public Image Ltd.....fan vad länge sedan det var jag lyssnade på dem. Tror jag ska dra fram mina gamla vinylkopior av "Metalbox" och "Flowers of Romance" :)

/Anders

Jag

Veteran
Jag säger bara Niel Gun(mediastatus: 54). Isläningen som gick från att vara ingen till att bli världens största powermetal sångare. Han återinförde metal:en till folket. Rykten går dock att han under en misslyckad kupp mot terrorister i kina blev dödad av en direkt träff från en stridsvagns kanon...

Maggan

Swordsman
Det stödjer jag!

Det var en originell och bra idé! Musik är ju en sån det utomordentligt bra sak man vill ha när man spelar, och då kan man ju samtidigt säga sina spelare vad dom lyssnar på...

Fortsätt så!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

Maggan

Swordsman
Varför... [ot]

...skulle en power-metalsångare göra en kupp mot terrorister? *Nyfiken på vad som ledde till hans död*

->>Magnus<<-

Maggan

Swordsman
EN av mina spelare... [ot]

Är en mycket seriös kemist/forskare från Japan (han är även ganska gammal och "fysiskt underlägsen") och lyssnar på den tyngsta technon som går... (Den rollpersonen gillar jag starkt...) /images/icons/smile.gif

->>Magnus<<-

Snow

Swashbuckler
Eric Fordman

I min spelgrupp figurerar den lagom kända (mediastatus :gremcool: rockpopartisten Eric Fordman. Han var en typisk "one-hit-wonder". Den enda hitten är "The Anaconda" (nej inte revolvern, även om Eric senare fick tag på en sådan) som enligt spelaren handlar om just ingenting. Fast han är numera ganska gammmal och avdankad (sex år sedan storhetstiden).

Snow
Dead, but still walking around

Nalle med AK4

Swordsman
På lördag

Kan lägga upp listan om ni vill. Ska tillföra lite material (Tack grabbar) men kan väl räkna med att få upp den på lördag (22:a) här på forumet. Stay tuned!
Nalle

Nalle med AK4

Swordsman
mmmm....det ligger nåt i det du säger.
Men kan du tänka dig vad hemskt det
skulle vara med maffiatorpeder som lyssnade
på Glenn Miller eller cyberpunkare som satte på
Love me tender på knarkpartyt....
Under tidigt nittonhundratal förbjöds en film
om ett par där hustrun alltid skulle ha sista ordet eftersom den var "förödande"
men det betyder inte att vi visar übervåldssplatter
hur som helst nuförtiden, eller att vi
är megastränga. Jag tror att man år 2059 är
"mogen men inte övermogen".
Och dessutom assoscierar man tung techno och hårdrock med cyberpunk,
jag håller hellre fast vid mina illusioner än börjar med något nytt som är väldigt
svårt att få grepp om.

Nalle med AK4

Swordsman
Lite OT...

Annars är nog soundtracket till Matrix en av de bästa skivorna med bakgrundsmusik till Neotech jag har hört.
Jag blev lurad av Neomusic 2059. Jag hade redan börjat fila på min text när jag upptäckte den (den hade redan funnits ett tag) och köpte tidningen i tron att det var en sån text som jag skulle göra. Men det var det inte och följden är att jag inte kan döpa min fil till Neomusic
(men jag har fortfarande monopol på filer om musik i n2-muahahahaha.....)
Nalle