Nekromanti Mycket skada med vapen

Rehmee

Veteran
Jag har en Kragg som är Tempelriddare inom Martari religionen. Han har ett kraggsvärd och fick råstark på fysiska egenskaper.. detta gör att hans kraggsvärd gör Ob7t6+2 i Huggskada, sen gjorde jag det tungt för att få +1 på hugg och mer i bryt. Utöver det har han tekniken Hugg, så han har Ob8t6+3. Han avancerade sen till graden Zorstraks Son, det innebar att han fick plus Ob2t6 på Hugg och Stick. Nu är han uppe i 10t6+3 efter det la jag cermonin Välsingna Vapen. Nu är han uppe i Ob11t6+3. Han har visserligen förpliktelsen: Alltid anfall Snabbt, Men ob10t6+3 är rätt mycket skada... Han gör mer skada än hans Gud Martari gör med sitt svärd(Ob10t6) Han har dock bara använt vapnet 2 gånger på 3 äventyr (Hans heder(=15) anser jag gör det omöjligt att slå på folk som har kortsvärd och försöker råna en, använder då mina händer)

Rehmee

Veteran
Det står om Martari att det knappt finns några tempel. Så vi hittade på att hans bas fanns i den Ashariska staden(tror jag det är) Camard. Hans huvuduppdrag som Tempelriddare är att hitta dem försvunna templen och driva ut dem archaniderna som bosatt sej där.. Han klarade alla 3 framgånslagen, men han blev inte Zortraks Son från början.

Perenna

Swordsman
Gnäll =)

Det står om Martari att det knappt finns några tempel. Så vi hittade på att hans bas fanns i den Ashariska staden(tror jag det är) Camard. Hans huvuduppdrag som Tempelriddare är att.....

Då frågar man sig, vad får en kraggbarbar (power game-ras nummer ETT!) att 'bosätta' sig i en asharisk stad (barbarer lever inte i civiliserade storstäder) samt bli medlem i en Martari-order (kragg bryter inte med sina EGNA gudar i första taget, ungefär som Conan)?

...och till sist, hur kan man se på rollformuläret (Ob11T6+2?!) utan att börja garva eller sucka? /images/icons/crazy.gif

Rehmee

Veteran
Re: Gnäll =)

Om man inte skulle kunna spela med en Kragg som bor i civiliserade städer, varför har man då med dem?? RP:n är något ut över det vanliga något unikt.. Det finns exepmpel på kända Kraggbabarer som lever i civiliserade städer, min RP är en av dem som förhoppningvis blir känd.

Angående Kraggs gudar(Kera & Eyra) så är det som ateism.. dem skapade världen, men dem lyssnar inte längre.. Han har inte övergett dem, han vill bara ha en Gud som står för rättvisa som lyssnar på honom.. Och Martari troende är oftast troende på andra religioner också.. Och Martaris lära och Kragg gudarna är inte motsats tillvarandra.. Dock så ber han inte eller gör något sina ursprungsgudar.. dem ligger bara i bakhuvudet... Hans mål är att kämpa för Martari och bli erkänd inför sin nya Gud.

LeJonklev

Swordsman

Ah rollpersoner behöver väl inte vara något utöver det vanliga. De som jag spelleder är state-of-the-art-bönder i en Soldisk by.

LL

GrottrolletNaug

Swashbuckler

Om man inte skulle kunna spela med en Kragg som bor i civiliserade städer, varför har man då med dem??

Tja, man har med Primoder och lumiandrakar och Grottroll och jättespindlar.
Det betyder inte att man spelar dom. Man har med dom för att dom har en plats i spelvärlden, inte för att man nödvändigtvis sak spela dom.
Personligen tycker jag samma sak med Kraggbarbarer.
Varför tycker jag det ?
Jo av två anledningar.
1)
Det leder ofta till koboldism och regeloptimering. (typ Ob11T+2 i skada utan bärsärk osv)
2)
Dom är inte särskilt intressanta, dom är ett stort köttberg med massor med muskler som bor på ett stort stenblock uppe i norr. Tar man folk från andra folkslag så kan man lätt få mer intressanta karaktärer. Framförallt karaktärer som leder till en underhållande spelupplevelse, för spelaren, spelledaren och dom andra medspelarna

Jaja, bara vad jag tycker, men du kan spela din kraggisar ifall du tycker det är kul, det gör i alla fall inte jag.

/Grottrollet Naug

Perenna

Swordsman

Angående Kraggs gudar(Kera & Eyra) så är det som ateism..

Njae... Ateism innebär ju gudsförnekelse, så det är ju inte riktigt rätt.

Dessutom verkar Kera och Eyra (från Rollspelssmedjan) vara inaktuella, då de blivit ersatta av Siron, "den ende guden", i 'Religioner - Gudarnas kamp'.

Glittergrus

Veteran
Frågan är fortfarande hur blev han tempelriddare.
Kraggisar bor i kamor, det ligger i inom det jargiska väldet.
Sen så har vi ju det här med religioner, kragg brukar vanligtviss inte bry sig om gudar eftersom de som deh ar ändå skiter i dem.

Helmgast
Magiregler

Man kan ej kombinera 'Zorstraks' son med 'Välsigna vapen' eftersom 'Zorstraks son'-vapnet är välsignat av dubbel grad. Av samma anledning går det inte att lägga 'Garglias bryne' på ett välsignat vapen.

Helmgast
Ursprung

Är han född ute i Kraggbergen? Hur fick han kontakt med Martari?

Gör RPtestet i Codex 004!

Kullendorff

Warrior
Alla har vi en kobold inom oss ...

... men jag trodde Powergaming var utdött.

Men men, bara du har kul så.

Kragg som Martari tempelriddare .... borde inte resten av de RIKTIGA Kragg klubbat ner idioten och tagit hem han för lite uppläxning om hur världen fungerar eller tänker de låta honom skämma ut sig med sitt omanliga betende????

MvH
Kullendorff
*som en gång när han var omkring 10 oxå powergamade - och det var kul*

Kullendorff

Warrior
State-of-the-art bönder [OT]

Började min kampanj med exakt samma sak .. folk med max 12 i FV och en max ålder på 15 år. Bönder och fiskare ifrån Sista Byn i Soldarn ... detta var 2 månader efter Eon släpptes.

Nu, 2 kampanjer senare så lever fortfarande 1 av de ursprungliga ... han är i mångt och mycket inte längre State-of-the-art bonde längre ... men allt så ofta så märker man hans enkla rötter och det ger honom ett ofattbart djup som karaktär och man ser fram emot varje spelmöte med like stor glädje.

Jag kan bara varmt rekomendera alla att "börja smått".

MvH
Kullendorff

Duddmannen

Hero
Cool Barbar!!!

Jag älskar honom redan och jag har inte ens träffat honom! Det är ju den här typen av karaktärer som jag har saknat i Eon en längre tid. Överallt ser man dessa pseudo-live'are som plaskar runt med "Medeltidskorrekta" bönder och säger saker som: "-Men hallå, på MEDELTIDEN fanns det inte så avancerad matematik." eller "-Det där upptäckte man inte förrän på 1400-talet, ju."
Så jävla skönt att hitta en STOR och STARK barbar som vågar bryta den här, i mina ögon ONDA, realismtrenden! Fram för fler drakdräpare och bort med alla dessa Tänka-grottor!

Pust!

Rehmee, du ska vara STOLT över din barbar, han är ett sundhetstecken i rollspelssverige.

/Duddmannen, stolt ägare till Shrukk - The Dragonslayer

Staffan

Myrmidon
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Frågan är fortfarande hur blev han tempelriddare.
Kraggisar bor i kamor, det ligger i inom det jargiska väldet.

<hr></blockquote>

1. Kraggisar är nog inte helt ovanliga i Kraggbergen heller, som inte ligger i något rike överhuvudtaget (de ligger norr om Drunok).

2. Jag har bestämt för mig att Kamor inte heller riktigt ligger i Jargien (även om det gränsar dit)... det är för "vildmarkigt" för att de ska orka göra anspråk på det.

Sodivra

Champion
Öh!

Tycker det känns lite osannolikt att en svärdskämpe INTE skulle skaffa sig så god stridskapacitet som möjligt. Nej, det är Neogames fel om RP:na blir osannolika. Japp, så är det..

Sodivra

Champion
Wahdfalls?

Ur kan det vara så många som vill peka på misstag när någon har gjort en mäktig rollperson, jämfört med hur många som hjälper till med intressanta frågor? Hmm, underligt..

Ni kan ta detta som en provokation om ni vill. /images/icons/laugh.gif

Vindhand

Myrmidon

Är det inte snarare ganska kul att någon vågar gå utanför den mall som sätts upp för en "typisk" kragg-barbar? Individuella variationer förnöjer :)

... som min lönnmördare-missla :gremsmile:

Perenna

Swordsman

Är det inte snarare ganska kul att någon vågar gå utanför den mall som sätts upp för en "typisk" kragg-barbar? Individuella variationer förnöjer :gremsmile:

Njae... Det beror på hur mycket och på vilket sätt man går utanför mallen. Kragg är koboldkrigare. Den här har, tycker jag, gått utanför mallen genom att bli en ännu större koboldkrigare /images/icons/crazy.gif

Krille

Super Moderator
Den egentliga orsaken

"Om man inte skulle kunna spela med en Kragg som bor i civiliserade städer, varför har man då med dem??"

För att driva hejdlöst med hela grejen med barbarer med bar överkropp, höftskynke i läder, tysk brytning och brutala stora svärd med dödskalleutsmyckningar. Vi är i högsta grad roade över att det finns folk som tar dessa übermaxade barbarparodier på allvar.