Nekromanti Mycket upprörd!!

Azagthoth

Myrmidon
CSN (OT)

Nja, efter mycket om och men så har jag äntligen beviljats mina pengar (som trillar in på kontot på måndag). Så nu har jag inget agg mot dem längre. Hade du hört av dig förra veckan hade det varit en annan femma...

/Azagthoth

Rickard

Urverk speldesign
Re: Andra spelararketyper

<EM>Det lät inte som det var en sån stor utmaning i att klubba ner en drake sådär.</EM>
Det är därför jag inte gillade att spela hjälte.

"<EM>Glöm inte 'deckaren' (spelaren som vänder ut och in på allt för att hitta varje tänkbar ledtråd utan minsta tanke på rollspelande), 'actiontomten' (spelaren som spelar för att det är ball att slåss), 'narren' (spelaren som skämtar bort allt), 'generalen' (den som utser sig till chef över spelgruppen och ser äventyret som sitt personliga krig mot spelledaren), 'soffdekorationen' (spelaren som är för blyg för att göra något), 'bandspelaren' (spelaren som antecknar ALLT, även om hans rollperson inte är där) och 'sömntutan' (som ingen vet varför han är med - han sitter ju bara och sover i ett hörn).</EM>"
Hahaha! Vissa passar perfekt in på några i min spelgrupp. Några multi-klassar då och sömntutan har gått över från "bandspelare" som han var när han började spela rollspel.

/[color:green]Han</font color=green> som består av: En del "riktig rollspelare", en del "deckare" och en del "narr" och som förut var "Regeladvokaten"

Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jodå...

"bandspelaren" (spelaren som antecknar ALLT, även om hans rollperson inte är där)

Den satt klockrent på en spelare i min grupp. Han antäcknar ALLT, ävan fast han inte biffiner sig där det händer. Det värsta är att han har så Jävla taskig handstil, så iblande ser han inte vad han själv skrivit... =)

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"

Azagthoth

Myrmidon
Re: CSN (OT)

Nja, då skulle studier bli så mycket jobbigare. Jag vill inte ha samma system som de har i staterna där alla studenter som inte är exceptionellt bra på idrott eller i skolan måste jobba de timmar de inte studerar (om de inte har väldigt rika föräldrar vill säga).

Nä, när CSN gör som de ska så är de bra.

/Azagthoth

Ximnipot69

Swordsman
det funkar inte alltid, de spöar dom bara med schysst taktik och kryphål. (jag vet, jag har sett det själv)

(o0)
/1i\
<i>Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan</i>