Pixie har redan svarar, men jag kompletterar lite:
Grundreglerna på sajten var från början tänkt att vara regler som spelledaren kan dela ut till sina spelare; de innehåller all regelmekanik, men inte hela spelet. I boken finns till exempel ordentliga "utrustningslistor" med normalpris på de flesta vanliga, och ovanliga, varor i Albion... Och annat, som arketyper, alltså idéer till rollpersoner. Grundreglerna är just grunderna, komprimerat.
Förflyttning och sådana detaljer är egentligen inte en del i regelsystemet, men jag skrev hur långt en person kan röra sig för de som gillar att rita noggranna kartor och/eller använder miniatyrer. men det är inget man behöver fundera över i spel. Vi tog bort förflyttningsreglerna för länge sen eftersom vi aldrig använde dem, det segade bara ner spelet.
Angående startkapital så börjar rollpersonerna med den utrustning som det kan anses rimligt att man kan ha + lite startkapital. var det rör sig om bestäms i samråd med Spelledaren i all enkelhet. Riktlinjer för start-utrustning står vid respektive arketyp... i boken dock. Man kan ju till exempel tänka sig att en riddare har en komplett rustning, vapen av olika slag, stridshäst, utrustning för att vara i fält länge, packhäst, häst och utrustning till sin väpnare och lite annat. En tiggare däremot har betydligt mindre.. en rostig kniv, kläderna på kroppen, en tiggarstav, kanske en smutsig filt, nån slags säck, några få silvermynt... Allt beror på vad man vill spela och vilken slags kampanj spelledaren ser framför sig...