Jag skrev ett liknande system till gamla Warhammer FRP. Jag kallade kategorierna för något i stil med livsstil eller levnadsstandard och delade upp i slum, underklass, lägre medelklass, högre medelklass och överklass. Varje nivå hade en månadskostnad som medförde viss grundnivå i kost, klädsel, boende och på de högsta nivåerna även tjänstefolk. De högre nivåerna hade krav på att man äger sitt eget hus eller motsvarande och jag hade riktlinjer för hur mycket det skulle kosta för att uppnå tex ett ståndsmässigt överklassboende.
Det var väl inte exakt vad du var ute efter eftersom jag fortfarande utgick från penninghushållning, men om du inför ditt "sustain"-system behöver du ändå någon sorts resursmarkör för att hålla koll på när en persons sustain-värde ska förbättras eller försämras. Eller?
Gordeg
Det var väl inte exakt vad du var ute efter eftersom jag fortfarande utgick från penninghushållning, men om du inför ditt "sustain"-system behöver du ändå någon sorts resursmarkör för att hålla koll på när en persons sustain-värde ska förbättras eller försämras. Eller?
Gordeg