Mysiga/trevliga tv-spel

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
För några dagar sedan spelade jag A short hike på Switch och blev mycket förtjust i det. Gillade att det var ett väldigt trevligt och mysigt spel utan stress eller press, med stämningsfulla miljöer och charmiga karaktärer. Är nu på jakt efter liknande spel. Spel som i första hand känns trevliga och mysiga, och som ger en positiv känsla. Helst inte hutlöst dyra. Har ni några tips?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,186
Location
Marjura
Journey (PS).

(tänkte först lura dig med Alien: Isolation som en stressänkande aktivitet… :) ):devilish:
 
Last edited:

Tjocken

Veteran
Joined
30 Jan 2019
Messages
93
Location
Kalmar
Donut County är väldigt kort men kul.
Fullpris känns lite dyrt med tanke på speltiden så jag skulle vänta tills det är billigare.

"Donut County is a story-based physics puzzle game where you play as an ever-growing hole in the ground. Meet cute characters, steal their trash, and throw them in a hole."

Gris är väldigt vackert och stämningsfullt.

"GRIS är en stillsam och stämningsfull upplevelse, fri från fara, frustration och död. Spelarna utforskar en noggrant utformad värld som har levandegjorts med utsökt konst, detaljerade animeringar och elegant specialkomponerad musik. Under spelets gång avslöjas lätta pussel, plattformssekvenser och frivilliga kunskapsbaserade utmaningar allteftersom Gris värld blir tillgänglig."
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,319
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Journey (PS).

(tänkte först lura dig med Alien: Isolation som en stressänkande aktivitet… :) ):devilish:
Journey är fantastiskt! Har redan spelat det dock, men tar gärna emot tips på liknande spel 🙂
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Har spelat Stray. Fantastiskt spel ända tills man måste börja skjuta fiender 🙂😺
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Donut County är väldigt kort men kul.
Fullpris känns lite dyrt med tanke på speltiden så jag skulle vänta tills det är billigare.

"Donut County is a story-based physics puzzle game where you play as an ever-growing hole in the ground. Meet cute characters, steal their trash, and throw them in a hole."

Gris är väldigt vackert och stämningsfullt.

"GRIS är en stillsam och stämningsfull upplevelse, fri från fara, frustration och död. Spelarna utforskar en noggrant utformad värld som har levandegjorts med utsökt konst, detaljerade animeringar och elegant specialkomponerad musik. Under spelets gång avslöjas lätta pussel, plattformssekvenser och frivilliga kunskapsbaserade utmaningar allteftersom Gris värld blir tillgänglig."
Gris har jag klarat. Tyckte det var sådär faktiskt. Dounot County verkar kul 🙂
 

Tjocken

Veteran
Joined
30 Jan 2019
Messages
93
Location
Kalmar
Untitled Goose Game är också ganska kul, man får kanalisera sin inre skitstövel och terrorisera människor :)

"Untitled Goose Game är ett sandlådespel med slapstick och smygande där du är en gås som släpps lös på en intet ont anande by. Du rör dig runt i byn, från folks trädgårdar till butiker på huvudgatan och byns park. Du spelar spratt, stjäl hattar, kvackar en hel del och förstör för folk så gott du kan."
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Untitled Goose Game är också ganska kul, man får kanalisera sin inre skitstövel och terrorisera människor :)

"Untitled Goose Game är ett sandlådespel med slapstick och smygande där du är en gås som släpps lös på en intet ont anande by. Du rör dig runt i byn, från folks trädgårdar till butiker på huvudgatan och byns park. Du spelar spratt, stjäl hattar, kvackar en hel del och förstör för folk så gott du kan."
Ja, har hört mycket bra om det. Kanske inte vad jag letar efter just nu, men något att hålla ögat på i framtiden 🙂
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
281
För att jag är svag för sagan om ringen så är jag nyfiken på Tales of the Shire som kommer under året men det kanske inte blir så billigt.
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Caravan SandWitch har väl inte släppts än, men det verkar rätt mysigt tror jag:
Det ser spännande ut! Är ju inte till mycket nytta nu då spelet inte är släppt men kan ju tåla att tittas på i framtiden 🙂
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Vad heter spelet där du springer runt som ett levande garnnystan i någon svensk landsortsmiljö?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Vad heter spelet där du springer runt som ett levande garnnystan i någon svensk landsortsmiljö?
Unravel heter det. Funkade visst att googla "ball of yarn game" 😁

 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Unravel heter det. Funkade visst att googla "ball of yarn game" 😁

Det har jag testat. Supermysig stämning! ❤ Finns tyvärr inte på Switch..
 
Top