Mysiga/trevliga tv-spel

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
232
Down in Bermuda är ett ganska kort litet pusselspel (ibland lite väl "mobilspeligt" och i mitt tycke snäppet enkelt).
Men ganska hög mysfaktor och tämligen avkopplande.

 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
496
Location
Uppsala
Vill du maxa mysighet och charmiga karaktärer och samtidigt minimera stress så är Animal crossing det givna valet. Finns hur mycket som helst att göra och upptäcka, förändras med årstiderna och uppmuntrar till att spela lite då och då snarare än att spela länge ett fåtal gånger.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
Eller Stardew valley.
Det är ju mysigt, men jag kan verkligen inte spela det utan att känna stress eller press. Grödor ska vattnas, mineraler ska brytas, snart är sommaren slut och jag har en sprinkler för lite!!!
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
526
Ett rollspel som jag tyckte var rätt så lätt och stressfritt var Hero of the kingdom. Är dessutom ett billigt spel. Faller det i smaken finns flera uppföljare som är likt första spelet.

Ett annat spel till Switch (och Steam mfl) som jag tyckte var rätt så lätt och stämningsfullt var Oceanhorn - Monster of the uncharted seas. Känns som en Zeldaklon fast lite lättare och kortare. Brukar vara ett rätt billigt spel som även har en uppföljare som jag ej testat än. https://store.steampowered.com/app/339200/Oceanhorn_Monster_of_Uncharted_Seas/
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Ett rollspel som jag tyckte var rätt så lätt och stressfritt var Hero of the kingdom. Är dessutom ett billigt spel. Faller det i smaken finns flera uppföljare som är likt första spelet.

Ett annat spel till Switch (och Steam mfl) som jag tyckte var rätt så lätt och stämningsfullt var Oceanhorn - Monster of the uncharted seas. Känns som en Zeldaklon fast lite lättare och kortare. Brukar vara ett rätt billigt spel som även har en uppföljare som jag ej testat än. https://store.steampowered.com/app/339200/Oceanhorn_Monster_of_Uncharted_Seas/
Hero of the Kingdom verkar inte finnas till Switch. Får hålla tummarna för att det kommer till konsolen 🙂

Oceanhorn har jag spelat och håller med om att det är jättemysigt!
 

Franz

The force is female
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,454
Jag gillar Sable vet inte om det är en perfekt match men det är ett väldigt trevligt spel
Det har jag hållit ögonen på. Håller med, det verkar jättetrevligt! 🙂 Det verkar dock tyvärr inte finnas till Switch. Vi får hoppas att det kommer till Switch framöver!
 
Top