Re: Hå hå ja ja ...
"Att man är välkommen här oavsett vad man tycker är något som de flesta här inte stämmer in på, i varje fall inte om man ser till vad som skrivs."
Liksom.
Du är välkommen här, oavsett vad du tycker, så länge som du håller dig till reglerna. Hela den här diskussionen hör till exempel mer hemma på rollspel.nu-forumet, och hade jag varit moderator här så hade jag förpassat den dit stenhårt, emedan den inte hör hemma här.
Sen kan du agitera som själve faen för din åsikt. Min åsikt är att du har fel, så därför tänker jag högaktningsfullt ignorera dina åsikter. Kameli var otrevlig, bröt mot reglerna upprepade gånger och har därmed kastats ut. Helt rätt. Vad han sedan tycker - eller vad du tycker - har inte med saken att göra. Han bröt mot reglerna, som han tagit del av och godkänt i samma ögonblick som han blev medlem på forumet. Han kan knappast hävda okunskap. Han fick stå sitt kast.
Reglerna är en förlängning av vanligt hederligt hyfs. Är man här som gäst så uppför man sig som en gäst. Däribland ingår inte att upprepat förolämpa de andra gästerna.
Nu tänker jag sälla mig till flocken: gilla läget. Våra regler är enkla: torka av skorna! Du är gäst här. Uppför dig som en gäst. Övriga åsikter har inte med saken att göra.
Och nu över till dagens politiska åsikt: en person som försöker använda politiska floskler som ursäkt för att kunna ta sig rätten att uppföra sig som ett svin har inte i ett civiliserat samhälle att göra! Det finns gränser för vad demokrati tillåter. Den gränsen är här, runt omkring mig. Demokrati är inte till för att låta alla och envar att göra som de vill, utan för att hindra dem som gör som de vill att göra det på ett sätt som gör någon illa. Demokrati är en samexistensform på lika villkor, och det är inte lika villkor att tillåta någon form av åverkan mot andra, fysiskt eller verbalt. Kort sagt, dina rättigheter slutar där jag börjar.