Nekromanti Mystik i N2

Morgoth

Swashbuckler
Ja, du...

...du har faktiskt övertygat mig. Världen håller att bli en sämre plats.

Dagens ungdom kan nämligen inte ens begripa sig på så enkla ord som yttrandefrihet och facism. Denna idiotiska trend håller helt säkert på att dra oss ner i fördärvet. Jag menar, var är snorungarnas allmänbildning? Inte kan de stava heller, och deras uttalade åsikter är rentav förjävliga. Houston, we have a problem.

Men du, har inte korkskallar alltid funnits, egentligen?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Intellektuellt alster?

Alltså: om Gardener skapar en plats för elektronisk debatt. Uppriktigt förklarar man därefter, om än i granna ordalag, att man djupt störs av det intelektuella alster som en person skapats då får man en munkavel och ett "försvinn" med medelandet se till att du håller dig populär, följer du inte normen så har dina åsikter ingen relevans.
Tja, 'intellektuellt alster' är förmodligen det sista jag skulle kalla Kamelis inlägg. 'Troll' eller 'grov men föga sofistikerad förolämpning' vore bättre begrepp.

- Ymir, påpekar

Pendragon

Swashbuckler
Re: Varför ta... [OT(som resten av deltråden)]

En lite notis.

Sköldsurfningen var osmaklig, men desvärre så är den fullt igenomförbar och borde inte klagas dessmer på.
Ytterligare en notis:

Foggmock nämnde inget om huruvida den var möjlig eller inte, utan endast huruvida det var ett snyggt grepp. Därmed är det fortfarande öppet för diskussion.

/Joel

Pendragon

Swashbuckler
Re: Du missar en sak »Linda« ...

Kameli borde straffas i enlighet med en grov förseelse för att behandla det hela rättvist.
Tja... en avstängning är ju faktiskt ett straff för en grov förseelse, per definition. Så du borde ju vara nöjd egentligen.

/Joel

Krille

Super Moderator
Re: Hå hå ja ja ...

"Att man är välkommen här oavsett vad man tycker är något som de flesta här inte stämmer in på, i varje fall inte om man ser till vad som skrivs."

Liksom.

Du är välkommen här, oavsett vad du tycker, så länge som du håller dig till reglerna. Hela den här diskussionen hör till exempel mer hemma på rollspel.nu-forumet, och hade jag varit moderator här så hade jag förpassat den dit stenhårt, emedan den inte hör hemma här.

Sen kan du agitera som själve faen för din åsikt. Min åsikt är att du har fel, så därför tänker jag högaktningsfullt ignorera dina åsikter. Kameli var otrevlig, bröt mot reglerna upprepade gånger och har därmed kastats ut. Helt rätt. Vad han sedan tycker - eller vad du tycker - har inte med saken att göra. Han bröt mot reglerna, som han tagit del av och godkänt i samma ögonblick som han blev medlem på forumet. Han kan knappast hävda okunskap. Han fick stå sitt kast.

Reglerna är en förlängning av vanligt hederligt hyfs. Är man här som gäst så uppför man sig som en gäst. Däribland ingår inte att upprepat förolämpa de andra gästerna.

Nu tänker jag sälla mig till flocken: gilla läget. Våra regler är enkla: torka av skorna! Du är gäst här. Uppför dig som en gäst. Övriga åsikter har inte med saken att göra.

Och nu över till dagens politiska åsikt: en person som försöker använda politiska floskler som ursäkt för att kunna ta sig rätten att uppföra sig som ett svin har inte i ett civiliserat samhälle att göra! Det finns gränser för vad demokrati tillåter. Den gränsen är här, runt omkring mig. Demokrati är inte till för att låta alla och envar att göra som de vill, utan för att hindra dem som gör som de vill att göra det på ett sätt som gör någon illa. Demokrati är en samexistensform på lika villkor, och det är inte lika villkor att tillåta någon form av åverkan mot andra, fysiskt eller verbalt. Kort sagt, dina rättigheter slutar där jag börjar.

Tjakalen

Veteran
Re: Oss elitister emellan

Ur mitt existensiella perspektv så är jag navet av existensen. Hade varit mer underligt om jag skrev om det hela utifrån "mannen jag såg på konsum"'s perspektiv.

Den sarkastiskt amatörmässiga analys av mitt psyke som du försöker dig på är väl ändå likställt med de påhopp som här är enligt reglerna ni försvarar förbjudna?

Eller är det helt okej om jag för argumentationens skull nu, skulle säga något i sitil med "Du är inte alls svårt dampig, vad du än gör sätt dig inte på en pinne och rotera som det ärkesär du inte alls är"? Det verkar ju allt annat än konsekvent.

Tjakalen

Veteran

Liksom: Stora ord. Mina rättigheter sträcker sig så långt utanför ditt inflytande att jag skulle leva i förnekelse om jag inte medgav att jag trodde jag skulle få hjärnblödning när jag såg ditt försök att låta hård.

Se mina övriga inlägg om du vill ha en mer utstuderad bild över vad jag talar om då jag oponerar mig innehållet i regelverket.

Krille

Super Moderator

"Liksom: Stora ord. Mina rättigheter sträcker sig så långt utanför ditt inflytande att jag skulle leva i förnekelse om jag inte medgav att jag trodde jag skulle få hjärnblödning när jag såg ditt försök att låta hård."

Good riddance.

Poängen är att det här är ett samhälle. Det är uppbyggt av dig, mig, och alla andra. Det innebär att här är en del av mitt sociala jag. Ta hänsyn till det. Eller om du så vill, torka av skorna.

Krille

Super Moderator

"Eller är det helt okej om jag för argumentationens skull nu, skulle säga något i sitil med "Du är inte alls svårt dampig, vad du än gör sätt dig inte på en pinne och rotera som det ärkesär du inte alls är"?"

Varför ska du säga det i första rummet?

Pendragon

Swashbuckler

Liksom: Stora ord. Mina rättigheter sträcker sig så långt utanför ditt inflytande att jag skulle leva i förnekelse om jag inte medgav att jag trodde jag skulle få hjärnblödning när jag såg ditt försök att låta hård.
Alltså, du behöver inte skylta med din sinnessvaghet, förstår du inte är det lättare att be någon förklara.

Det Krille menar är att dina rättigheter slutar där de kränker hans. Jämför med det engelska uttrycket "The right to swing your fist ends where someones nose begins".

Alltså, trådstartarens rätt att inte bli kränkt negerar Kamelis rätt att säga vad fan han vill.

Så enkelt är det.

/Joel

Re: Intellektuellt alster?

Jag hoppas verkligen att den här tråden blir ett undantagsfall.
Tjakalen diskuterar inte ens samma sak som alla andra, antingen så vill han inte lyssna på vad andra säger, eller så tycker han om att upprepa oväsentliga saker. Att han dessutom inte kan göra det på ett sätt som folk kan sympatisera med är väl bara beklagligt.

Jag tänkte bara kommentera en sak egentligen, det mesta är redan sagt, nämligen kommentaren:

"Sedan så erkänner jag öppet att jag anser min smak och tycke som förmer. Därefter påpekar jag att de flesta av er är hycklare om ni påstår att ni inte själva är likadana"

Smak & Tycke är två subjektiva saker som utgår från varje enskild individ. Alltså är varje enskild persons tycke & smak den bästa som finns. Man kan väl inte ärligt säga att någon annan tycker bättre saker än vad man själv faktiskt tycker?

Att påpeka att man själv är bättre än andra är inte bara onödigt, det visar på en förbluffande brist på social kompetens. Överhuvudtaget verkar det som om Tjakalen, med sin syn på andra människor, och otydliga sätt att uttrycka sig, är en person som gör utbytet över internet svårare.

För övrigt var avstängningen helt korrekt. Han hade bråkat tidigare, men jag hade tyckt att det varit rätt bara för den saken han gjorde här.

Återigen: det är inte en rättighet att få prata på detta forum, märk väl Tjakalen, detta forum , vi pratar inte om världen i allmänhet.
Det är ett privilegium att få prata här.

Ymir

Liten kantbaron

Ur mitt existensiella perspektv så är jag navet av existensen.
Det är vi alla. Vi spottar inte på alla andra människor för den sakens skull, faktiskt. Det kallas 'respekt', 'empati' och 'tolerans', egenskaper utan vilka man knappast bör kalla sig högstående.

De amatörmässiga analyserna är det hittils du som stått för. Sarkasmerna, däremot, är mycket riktigt min del av kakan. Jag har ifrågasatt dig och ditt beteende, varken mer eller mindre. Att jag skulle ha angripit dig som person är helt och hållet din egen tolkning.

Eller är det helt okej om jag för argumentationens skull nu, skulle säga något i sitil med "Du är inte alls svårt dampig, vad du än gör sätt dig inte på en pinne och rotera som det ärkesär du inte alls är"?
Amatörmässiga sarkasmer var det, ja...

- Ymir, elit.

Tjakalen

Veteran

Vart och när du lyckas dra paraleller från mig till Adolf Hitler har jag ingen aning om, men jag kan betrygga dig om att du är ute och cycklar. Dessutom är jag betydligt myckert vackrare än Hitler, som ett direkt bevis på det så hade jag hellre krupit till sängs med mig själv än den gamle füraren.

Jag tror mycket riktigt att de flesta av er är relativt korkade i den benämningen att jag är mer intelligent än er, det ska inte stickas under bordet med. Men vilken illusion det är ni ska svälja är för mig ett stort frågetecken. Ressonemanget lyder:

Om du ogillar något så grundar det sig i dina preferencer. Om du avskyr det kameli skriver så gör du detta för att dina preferencer säger att du gör just detta. Andra kan tänkas se något annat i dessa ord, det är ingen illusion utan fakta.

Vilken slags bluff du misstagit mig för har jag svårt att urtyda, men jag kan upplysa om att min agenda här inte är att bli någon slags forumsrebell som faller just dig på tungan.

Tjakalen

Veteran

Notera dock att jag inte spottar på alla, jag säger bara helt ärligt att jag upplever mig själv som en bätte, djupare och intelligentare varelse än mer parten av mänskligheten och därmed även forum skribenterna. Därefter är det tvärt om du som gör diskreta försök att spotta i min riktning.

Notera att det du kallar
"Amatörmässiga sarkasmer var det, ja..."
i själva verket var en fråga riktad till dig och inte ämnat som ett påhopp.

Dimfrost

Special Circumstances

Och ändå klarar du inte av en sådan enkel sak som att skriva ihop sammansatta ord?

Pendragon

Swashbuckler

Jag är inte fullkomlig. Bara djävligt bra.
Du ska vara glad för att det kommer att tolkas som en högst subjektiv åsikt och inte objektiva fakta. För då hade du nämligen fått bevisa din tes också, något jag med säkerhet kan påstå hade varit svårt.

Joel - håller inne med sina subjektiva åsikter om Tjakalen. Nåja, nästan.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag citerar Groucho Marx...

<center>"Trassla inte till saker genom att komma dragande med fakta..."</center>

:gremgrin: