Nekromanti MYTHS-kampanj i Vita Tornet-miljö (spelare sökes)

shaithan

Warrior
Måste säga att det var grymt roligt igår :gremlaugh: och hoppas på mkt mer spelande kommer nog vara med på en reguljär basis men då jag har kort om internet uppkopling och så så skulle någon kanske kunna ta mina konaktuppgifter i ett pm den som känner sig träffad kan gärna göra så :gremlaugh:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Dokumentet upphittat vid senaste tillskottet i statyträdgården, första året efter ykraggen, nionde månaden efter den långa natten.

Min resa i det hedniska Utveda har fört mig till den nygrundade staden Edjehem som tycks mig vara en källa till mer kätteri än vanligt. Det första som slår mig är rykte jag får höra längst vägen om att staden skulle vara byggd av så avskyvärda ting som gorgoner och drakar och hemsökt av alver, nymfer, djurmän och andra lortiga väsen.

Detta märks det förvisso inte mycket av på vägen till staden som tvärtom är mycket väl efterhållet med regelbundet utplacerade vaktstugor och tullposter.

Staden i sig är oroväckande välbyggd; helt i sten, högt belägen på en kulle. Det är oroväckande hur väl planerad den tycks vara för ett effektivt försvar och det är min åsikt att ett anfall bör göras innan de hinner befästa den på riktigt, ty när det växt sig större kommer den bli ett svårforcerat hinder. I synnerhet som en promenad bland de höga stenhusen avslöjar att det finns en egen källa i staden, som enligt vissa av de mer pratsamma byborna har frammanats av en vattennyfm, tydligen en av medlemmarna i detta hån mot allt riktigt och hälsosamt, som kallas "gröna rådet". Oförklarligt stolt fortsätter dessa kättare att skryta om hur de har ett helt rum som på magisk väg ständigt hålls kallt, ännu ett brott mot naturen som sägs ha frammanats av en missfärgad björnman. En mycket oroväckande sanning då det skulle möjliggöra för dem att förvara mycken mat under längre tid och göra dem mycket svåra att svälta ut under en belägring. Jag vill med denna rapport understryka av vilken vikt det är att omgående krossa detta begynnande hot innan det blir oss övermäktigt!

Resan upp till den gröna dalen där detta vedervärdiga råd sägs hålla till är relativt enkel tills dess att det är dags att träda in i själva dalen och vägen plötsligt spärras av en nästan fem meter bred å som tycks hemsökas av onaturliga strömmar och virvlar. Även om ån i sig inte verkar utgöra ett oöverstigligt hinder så kan jag inte låta bli att tänka på att den lätt skulle kunna kompleteras med en enkel träpallisad till ett mycket effektivt försvar. Bara ytterligare en anledning till att man inte bör vänta med att krossa dessa uppkomlingar...

Niramiska spioner tycks vara en fara vi behöver se upp med i framtiden, i synnerhet om de försöker uppvigla sina herrar till en kampanj emot oss - Kelendriel

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Slängde ihop lite snabba skisser i paint för att se om vi kan få någon enad bild av det hela. De är inte riktigt i skala och detaljerna tänker jag inte är så viktiga (jag menar, Kelendriel är en riktigt bra militär taktiker som antagligen har en del erfarenhet. Det tror jag ingen av oss kan skryta med på riktigt, sålunda kan vi kanske förutsätta saker och ting inte är helt pantat ur taktiskt synvinkel även om det kanske kan se ut så på pappret :gremgrin: ).

Men ropa till om något helt enkelt inte funkar, om det är något jag glömt eller om jag placerat något helt fel.

Först en bild över Edjehem. Jag tänker mig vi har något lite större hus som förutom ett par lägenheter också rymmer någon form av rådssal/town hall och lite magasin. Tänker mig också att kylrummet ligger under det här huset som en slags källare (och antagligen i direkt anslutning till ett antal vanliga jordkällare). Husen står runt ett torg där den magiska källan matar fontänen, och på sikt tänker jag mig att man så att säga drar ut matarkanaler eller rörledningar från denna centrumfontän ner för kullen till nya fontäner allt eftersom staden växer och klättrar ner för kullens sidor.

Gröna dalen är väl till stor del täkt av skog, med en stor glänta under själva ykraggens krona där vi huvudsakligen håller till. Den här är verkligen inte i skala men ger förhoppningsvis en ganska klar bild av hur landet ligger (så som jag tänker mig). Här är väl möjligheterna större att SL vill hoppa in och rätta mig (exempelvis vad gäller platsen för resens ruin/Drakens Håla).

Attachments

Anarchclown

Swashbuckler
Ja. Resens ruin är fortfarande så långt borta att han inte skulle varit med på den andra kartan. Däremot skulle han kanske varit med på en expanderad karta av er stad. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Check! Noterar detta inför framtida revidering (det var väl lite önsketänkande att den skulle gå att klämma in innanför vallgraven =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nuvarande täckter

Här är vad vi förnärvarande har för gemensamma inkomster i gröna rådet:
Reseruin: 1 elementum
Guldgruva: 10 Libra
Smälteri: 5 Libra
Handlingsrutt: 10 Libra

Sen har vi följande fasta kostnader:
Legohär (Fauner): 10 Libra
Vasalriddare: 1,5 Libra

Sen har jag personlig inkomst:
2 Libra
1 Elementum

Men jag köper 1 elementum av Draken mot 1 libra varje downtime.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Re: Nuvarande täckter

Här är en liten hexkarta över områdena närmast vårt län, baserat på kartan Anarchclown hade ritat upp senast:

Varje hex är 3 mil tvärs över.

Attachments

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Okej, uppdatering av våra gemensamma resurser!

Reseruin: 1 elementum
Guldgruva: 10 Talenter
Smälteri: 5 Talenter
Handlingsrutt: 10 Talenter
Åkrar: 10 Talenter

Sen har vi följande fasta kostnader:
Legohär (Fauner): 10 Talenter
Vasalriddare: 1,5 talenter

Sen har jag personlig inkomst:
2 Talenter
1 Elementum

Men jag köper 1 elementum av Draken mot 1 talent varje downtime.

Alltså, ni får ju gärna kompletera med era egna personliga inkomster :gremwink:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Expanderad karta:

Färgkodning så som följer:

Grönt: Områden vi kontrollerar
Gulgrönt: Områden vi är allierade med
Rött: Områden som är fientligt inställda mot oss

Attachments

Anarchclown

Swashbuckler

Min skrivare skriver inte ut färg och även om den gjorde det så skulle prickarna vara aningen för små för att man lätt ska kunna se vad som är vad. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Äsch, det är något vi får leva med. Det är också anledningen till att jag gjorde prickarna så små. De kan vara till hjälp när man tittar på kartan online, men borde inte störa när man skriver ut den. Man ser ju i alla fall vilka områden som överhuvudtaget inte har med oss att göra i alla fall =)

Übereil

Swashbuckler

Färg? Prickar? Kartan är oprickig och svartvit såvitt jag kan se.

Übereil

Anarchclown

Swashbuckler

Det finns prickar på vissa av hexagonerna. Tro mig, jag ser dem. De är dessutom gröna och röda, även om det röda syns bättre än det gröna.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ

Uppdatering. Färgkodning borttagen då den tydligen var svår att förstå sig på :gremwink:

Attachments