Nekromanti Näjje! TV4 Science Fiction släcks 5 augusti!

Krille

Super Moderator
Fick just ett brev i lådan som sade att TV4 Science Fiction kommer att försvinna strax före midnatt 5 augusti. Och det är inte bara Com Hem som ar bort den, utan TV4-gruppen.

Blä! Det var ju typ enda sevärda "svenska" kanalen.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ja, jag hörde om det för ett tag sedan. Jag har den bland mina "8 favoriter", och trots att jag inte haft min digitalbox påslagen på >12 månader så sörjer jag ändå kanalens försvinnande.

!Paxen

Swashbuckler
Storuggla said:
Motiverar de detta beslut?

Storuggla, eller är det bara nyah nyah
"Inte tillräckligt stor publik" har jag hört av en polare som har fått läsa lite info som skickas ut till operatörerna. Eller, det är en av anledningarna...

Nördar är väl annars en svår publik att kunna sätta ner och tvinga betala för, samtidigt som det mesta som dom har visat har ju ändå haft en del år på sig. Bara vad jag rent allmänt känner.

Synd är det iaf.

Arfert

Facit
Skitstil! Det var den bästa kanalen. Och en köpstark målgrupp! Fattar inte vad de tänker med.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arfert said:
Skitstil! Det var den bästa kanalen. Och en köpstark målgrupp! Fattar inte vad de tänker med.
Problemet är väl att den köpstarka målgruppen ogärna betalar extra för att se på gammal SF vid bestämda tider när torrent är så mycket enklare. Jag tror med andra ord att kanalen i sig inte tillförde tillräckligt mycket mervärde framför existerande lösningar. Till och med att köpa DVD-boxar är ju att föredra, iom att man får kontroll över när man vill se saker själv.

Hade de sänt mer nytt, som inte lika lätt kan köpas på billig dvd-box, tror jag kanske det hade kunnat vara annorlunda. Men då snackar vi ännu mer pengar, ännu längre från torrentgratis...

anth

Vetefan
Arfert said:
Köpstark, men liten.
Multiplicerar du köpstyrkan med med storleken blir det tyvärr inte så mycket.

Ond bråd död

Swashbuckler
:gremfrown:

Den var ju jättemysig att slökolla på. Tycker man oftast zappar igenom alla kanaler och till sist inser att det blir inte bättre än Star Trek iaf.