Sweet... :^)
Jo... Det verkade ju vara ett riktigt ambitiöst arbete. På vissa håll garvade jag också rejält. Jag klippte ur lite balla stycken, saker som jag tyckte var roligt, charmigt eller häftigt:
"TR besvarar attacken med att gå i allians med Irak (världens värsta USA hatare)"
"Då flyr nedfrusna hemlige projekt från australien,enorma ödlor (dinosaurier á la Jurassic Park)börjar dyka upp lite var stans och de sprider sig och ökar i antal fortare än någon kunnat dröma om."
(Hur hårt som helst)
"Det börjar regna orealistiskt mycket och öknar börjar breda ut sig vid ekvatorn.Då bryter ett panikkrig utan anledning ut mellan Sovjet och Storkina. Nya vapen, som brännlaser,används i kriget som tar slut efter tio år utan att några kartmässiga ändringar sker."
(Panikkrig utan anledning. Skitbra!)
"Men utan spelledare kommer rollpersonen inte vara värld ens papperet den är skriven på så se till att införskaffa en spelledare -FORT!"
(införskaffa SL?)
"Ok,det är grymt att kombinera en tiger med en elefant, bygga om höger arm till en harpun och sedan fixa simhud mellan tårna men resultatet blir oftast bra och funktionsdugligt."
(Jag tror det när jag ser det)
"En Turbohertz är ca en miljard megahertz."
"Problemet kan vara kärleken sedan du är en maskin. Du kan t ex bli kär i en brödrost,vilket andra kan finna mycket
komiskt."
"Låg överklass, du växte upp i en rik familj. Ni kanske handlade med lite värdefullare varor eller ägde en arkadhall."
(Skitbra exempel... Vad skulle kunna representera låg överklass bättre än arkadhallsägare?) :^D
"Ditt utséende är mycket viktigt, särskilt om du är kvinna."
(Rått, men ärligt)
"Eftersom detta är långt in i framtiden är konstgjorda hårfärger tillåtna."
(Du får noll Nostradamus-poäng för den profetian)
"Bönder finns överallt där jorden går att bruka eller skogen går att såga."
(Här bosätter vi oss. Skogen ser ut att vara sågbar.)
"Första fasen är ”Vad gör du ?” fasen..Där bestämmer folk i tur och ordning vad de gör,den som har lägst initiativ först och sedan uppåt till den med högst initiativ.
Efter det kommer ”Jag slår honom i huvudet ” fasen"
(Det borde vara universalfraser och användas i alla rollspel)
"Självklart är närstridsvapen nödvändiga.Antagligen kommer dock fler rollpersoner ha den typ av beväpning som egentligen skulle räcka till en hel pluton men ibland kan det hända att eldhandvapen inte kommer särskilt väl till pass.Om ni t ex strider på en bar kan det hända att en förlupen kula fäller den där vackra blondinen som ni började striden p ga från början."
(Perfekt exempel!)
"Att dyrka lås har inget med gudar att göra"
(Wha ha ha !)
"2190 :ENERGIKRIGET
För första gången drabbade två arméer ihop där båda uteslutande använda laservapen.Det var det jätterika Japan som drabbade ihop med USA.Ingen vet varför men historiker påstår att det var en hämnd från någon länge glömd händelse som ägde rum någon gång på 1940:talet."
(Få se... det skedde för 250 år sedan, ja då måste vi kalla in våra historiker, det är ju som om 2000-talsmänniskorna skulle känna till att det var B.Franklin som med en drake bevisade att blixtar var elektricitet!)
---
He he, charmig läsning, imponerande ambitiöst och med en hel del snygga spelmekaniska detaljer (cool-tabletterna, exempelvis) som man verkligen inte behöver skämmas för.
Klart häftigt.
Tack för läsningen.
/Rising