TORG: Eternity.
Platsen är Jorden, i en nära nutid (eller, en något annorlunda version av Jorden, mer lik den i diverse action-filmer - här var Die Hard en dokumentär).
Men Jorden har blivit invaderad av sex (eller är det sju) andra världar, som har tagit sina egna verkligheter med sig till de invaderande platserna:
- Stora delar av Nordamerika har täckts av vilda djungler dominerade av ödlefolket edeinos och deras dinosaurer och de kraftfulla miraklen deras gudinna Lanala ger dem.
- Storbrittanien och Skandinavien har invaderats av sagovarelser som alver, dvärgar, och vandöda, men stora delar av invasionsstyrkan har bytt flagg och slåss nu på Jordens sida.
- Frankrike och Spanien har fått besök av Cyberpåven Jean Malraux och dennes högteknologiska styrkor, som säger sig vara där för att försvara de troende mot de demoniska styrkorna som invaderat världen. De erbjuder fria uppgraderingar av medborgarnas kroppar, men allt är så klart kopplat till GodNet.
- Ryssland blev invaderat av cyberdemoner, deras mänskliga slavar, och allehanda oheliga skapelser. De svarade med att atombomba bron som lät demonerna korsa gränsen mellan världar... vilket spridde radioaktiv ohelig materia över stora delar av delarna av Ryssland norr och väst om Moskva. När en ny bro landade så erbjöds Rysslands ledare en allians och en plats i invasionens struktur, då han sågs som ansvarig för att ha dödat en av generalerna och därför förtjänat dennes plats.
- Norra och östra Afrika, med tonvikt på Egypten, har blivit till 30-tals-pulp med starka motiv från mytologiska Egypten. Under farao Möbius så har gamla egyptiska tempel byggts upp och nya tillkommit, samtidigt som Kairo förvandlats till ett gangstervälde som inte står gamla Chicago långt efter. Faraons styrkor använder både magi, mirakel, och superteknologi. Tänk Mumien möter Rocketeer.
- Indien har täckts av en värld där varelser från de mörkaste av den viktorianska erans historier sprider skräck - både inhemska varelser och sådana från andra kulturer. Men även här har folk från den andra världen dykt upp och erbjudit hjälp mot hemskheterna - men det är inte helt populärt i Indien med britter (även om de kallar sig viktorianer) som dyker upp och tycker de vet hur de ska styra upp saker.
- Och i östra Asien är det oklart vad som är på gång... det började med ett virus som förvandlade folk till rasande kannibaler, men som tur var lyckades megacorpen Kanawa styra upp saker till den grad att det som började som inledningen till en zombieapokalyps nu är någorlunda under kontroll med endast enstaka utbrott här och var vilket så klart stoppas av Kanawas säkerhetsstyrkor. Till och med Nordkorea har släppt in Kanawa - de enda som inte gjorde det var Taiwan, och vad man vet är ön i princip utrotad av zombies.
Men mot dessa invasionsstyrkor står Delfirådet... eller försöker i alla fall. Delfirådet är begränsat till de resurser de får av medverkande länder, och många av dessa har händerna fulla med sina egna problem. Vad man har kommit fram till är att även om man tar tillbaka territorium från de invaderande styrkorna så hjälper det föga, då de som bor i invaderade områden ofta har blivit förvandlade till den invaderande verkligheten, en process som tömmer personen på "möjlighetsenergi". Och om man driver tillbaka styrkorna och återtar området så förvandlas de tillbaka... men eftersom de inte har någon energi kvar så försvinner dem i "what ifs". Så ren militär styrka kan inte vara lösningen, utan vad som krävs är hjältedåd! Folk som utför hjältedåd i invaderade områden inspirerar de boende med ny energi, vilket låter dem överleva en ny förvandling, och det är där rollpersonerna kommer in.
Rollpersonerna är Storm Knights, personer som har möjlighet att i viss mån manipulera möjlighetsenergi. Det manifesterar sig oftast bara som enorm kompetens och en stor portion tur, men i vissa fall kan det användas mer aktivt (framför allt av folk från Jorden - det är en av deras grejer). Det ger dem även möjlighet att lättare motstå andra verkligheters inflytande - när omvärlden säger att din M16/fireball/telepati inte ska fungera har de möjlighet att säga emot. Det gör dem till logiska val för att utföra olika uppdrag i invaderade områden, både för uppdragen själva och för hoppet att man under dessa utför hjältedåd som kan inspirera folk och möjliggöra återtagande av territorium.