Tre solar;n120403 said:I en liknande tråd på rpgnet blev det diskussion om vad av allt detta som egentligen är att betrakta som innovation. Själv är jag för en mer strikt tolkning och jag tycker de tre produkterna ovan kvalar in.
Hursomhelst, i tråden verkade konsensus landa kring att solospelet i scarlet heroes, rollpersons-skapandet i beyond the wall, och sandlåde-verktygen i stars without numbers var genuint nyskapande. Men jag är bara ytligt bekant med dem, så jag låter nån annan nominera dem.
Zoth-Ya;n120443 said:Hur funkar Beyond the Walls rollspersonsskapande?
Med tanke på att en av de stora inspirationskällorna är Lloyd Alexanders Prydain-berättelser är det inte så underligt.kloptok;n120440 said:Sedan blev jag inte speciellt upphetsad över settingen som presenteras i Beyond the Wall, den kändes alldeles för gullig och standardfantasy. Och så spelar man barn!
Dante;n120455 said:Med tanke på att en av de stora inspirationskällorna är Lloyd Alexanders Prydain-berättelser är det inte så underligt.