Nekromanti När ben kommer upp ur jorden

Allt för vetenskapen. Hoppas du får det trevligt. Jag antar att man spelar D&D, käkar kringlor och dricker öl på kvällarna?

Min lille son skulle gärna följa med... tar de emot turister/besökare? (Inte för att det är aktuellt att åka till Montana sådär över helgen, men ändå :gremsmile: )

Inte så mycket D&D, eftersom ingen orkar släpa på tärningar, böcker et.c. (vi har ju iofs. satellitförbindelse, men det kräver ändå för mycket förberedelser...). Men de flesta spelar eller har spelat.

Öl - eller läsk (mycket läsk!) - kringlor, chips och alla möjliga liknande förströelser.

Och filmer. Överhuvudtaget genuin "nördkultur". Det var faktiskt en omväxlande upplevelse att vistas i en miljö där alla känner igen referenser till Pincess bride t.ex. I normala fall är jag glad om någon enstaka har sett den. I år kom den upp andra dagen av utgrävningar. :-)

Museum of the Rockies tar emot volontärer, men de brukar vilja att man kan stanna minst tre veckor. Man får betala resa och camping-utrustning (och stå för fickpengar) själv, men man får mat på plats och den utbildning och utrustning som behövs för själva grävandet.

Vill man göra ett kortare besök i samband med en semesterresa finns det många möjligheter med kortare utfärder - från en eftermiddag till en vecka. (Då kan det kosta pengar iofs.) Kolla på nätet, särskilt i Colorado och Utah är "dino-turism" stort (förutom i Montana - men Montana har mycket sämre förbindelser).

Men känslan när man skrapar fram ett 80 miljoner åt gammalt ben ur marken är obetalbar. :-)

Back