Min lille son skulle gärna följa med... tar de emot turister/besökare? (Inte för att det är aktuellt att åka till Montana sådär över helgen, men ändå )
Inte så mycket D&D, eftersom ingen orkar släpa på tärningar, böcker et.c. (vi har ju iofs. satellitförbindelse, men det kräver ändå för mycket förberedelser...). Men de flesta spelar eller har spelat.
Öl - eller läsk (mycket läsk!) - kringlor, chips och alla möjliga liknande förströelser.
Och filmer. Överhuvudtaget genuin "nördkultur". Det var faktiskt en omväxlande upplevelse att vistas i en miljö där alla känner igen referenser till Pincess bride t.ex. I normala fall är jag glad om någon enstaka har sett den. I år kom den upp andra dagen av utgrävningar.
Museum of the Rockies tar emot volontärer, men de brukar vilja att man kan stanna minst tre veckor. Man får betala resa och camping-utrustning (och stå för fickpengar) själv, men man får mat på plats och den utbildning och utrustning som behövs för själva grävandet.
Vill man göra ett kortare besök i samband med en semesterresa finns det många möjligheter med kortare utfärder - från en eftermiddag till en vecka. (Då kan det kosta pengar iofs.) Kolla på nätet, särskilt i Colorado och Utah är "dino-turism" stort (förutom i Montana - men Montana har mycket sämre förbindelser).
Men känslan när man skrapar fram ett 80 miljoner åt gammalt ben ur marken är obetalbar.
Det är dock inte enbart dinosaurier vi hittar - häromdagen gjorde jag ett intressant fynd. Ett välbehållet och förmodligen i stort sett komplett skelett av det tidiga däggdjuret Cimexomys:
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.