Bästa hittills tycker jag! Båda orden behålls men det finns ingen risk att någon tycker det är gör likt det där brädspelet. Låter dessutom nästan mer pulp än Blod & Bly!Blykulor och blodstänk?
Finns Terence Hill och Bud Spencer med i spelet?Bly, blod och bönor
Bly,
blod
& bönor
Bly
Blod
Bönor
Eventuellt byta bönor mot banditer eller annat ord på B.
Blodmåne har väl inte nämnts hittills? Kanske går att göra ett spelnamn med.
Nej. Aldrig sett någon av deras filmer. Har bara fått intrycket att de har en humor som inte är min kopp te.Finns Terence Hill och Bud Spencer med i spelet?
Pulpkänslan kan du lägga dit via en undertitel. Det är inte helt ovanligt i dessa typer av historier.Förvisso, men jag tycker att det saknar den där pulpkänslan som känns så viktig. Så ett bra namn men inte till mitt spel.
Ok, ett sista bara.Det är fint att se energin och engagemanget här, verkligen, men mitt önskemål är att ni tar en paus. Jag förstår att ni menar väl och jag uppskattar era uppmuntrande ord men att läsa alla namnförslag och inte känna att något gör mig taggad är nedslående. Kanske kan vi ta upp det här igen om en vecka, en månad eller ett år om det då fortfarande finns ett spel som behöver ett bättre namn än Pang pang med spöken.
Det är klar, du fick just ett knytnävsslag i magen. Inget kommer vara lika bra som den första titeln just nu. Men alla namnförslag ligger ju kvar här, så om några veckor kan du förhoppningsvis se på saker med nya ögon.men att läsa alla namnförslag och inte känna att något gör mig taggad är nedslående.
Jag vill minnas att @wilper föreslog Västerns vagabonder - såklart som en parallell till mitt Världsrymdens vagabonder - i ett mycket tidigt skede, oklart i vilket sammanhang. Kanske i Facebook-diskussionerna efter något Grottröj.Västern vagabonder
Jag gjorde det här, också. Eller Westerns vagabonder, skrev jag. Post #84.Jag vill minnas att @wilper föreslog Västerns vagabonder - såklart som en parallell till mitt Världsrymdens vagabonder - i ett mycket tidigt skede, oklart i vilket sammanhang. Kanske i Facebook-diskussionerna efter något Grottröj.