Tänkte att jag skulle ta mig tid att förtydliga lite...
För det första: Det finns inget ont blod mellan mig och Åskfågeln. Anders Gillbring och jag har haft en bra kommunikation under veckan. Den stora lärdomen här är nog att vi skulle ha pratat direkt med varandra redan från början. Att inleda med öppna kommentarer på Facebook skapade en onödig storm i ett vattenglas.
För det andra: Åskfågeln har enbart varit emot själva namnet. När det gäller spelet i sig har Anders tvärt om varit mycket uppmuntrande och verkligen beklagat den uppkomna situationen. Så här i efterhand är jag lite förvånad över att Åskfågeln inte reagerat på namnet långt tidigare. Jag har ju redan spellett mitt spel på konvent och pratat om det här samt i olika Facebook-grupper åtskilliga gånger men nåja, det flög väl under radarn.
Så vad händer med mitt spel nu kanske någon undrar? Svaret är, jag vet inte. Jag kan inte ge ut spelet utan namn, och orkar inte riktigt tänka på nya namn i nuläget. Ett nytt namn innebär också merarbete som kanske inte är direkt lockande varken för mig eller min sidekick. Samtidigt verkar det finnas ett oväntat intresse för spelet (uttrycket "all publicitet är bra publicitet" dyker upp i tankarna) och det är såklart kul. Men vi får se vad framtiden bär med sig helt enkelt.
Slutligen vill jag tacka så mycket för det stöd och alla namnförslag jag fått här i tråden, via PM och så vidare. Tack!