Nekromanti När jag blir stor …

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
… då ska jag ha en platsbyggd bokhylla som täcker en hel vägg, och en väggfast hylla i köket som jag bara ska ha bröd (som jag bakat själv) på.

Du då?

Cissi

Up to no good.
... ska jag ha en egen bokhandel. Det ska finnas fik där och vi ska sälja böcker, te och spel. Jag ska anordna spelkvällar och studiecirklar och vara öppet sent så folk kan komma till mig länge.

Ond bråd död

Swashbuckler
Jag hänger på Cissi här: En bokhandel med fik. Fast den ska vara så underground att jag aldrig behöver träffa några kunder, bara kompisar som kommer förbi och hänger.

Storuggla

Champion
Ett badrum där handfatet är har jättemycket uta runt om sig där man kan ha alla sina rakgrejer och tvålar och stuff nära till hands, utan att behöva hålla på med badrumsskåp och sådant bös.

Storuggla, för lite utrymme

quisling

Warrior
...ska jag själv bestämma över när jag får spela rollspel och hur länge jag får vara uppe på kvällarna och inga spel ska bo i kartonger på den kalla och mörka vinden (öuhm, eg. när barnen blir stora, hrmm...)

Storuggla

Champion
" och en väggfast hylla i köket som jag bara ska ha bröd (som jag bakat själv) på."

Det låter rätt najs, och inte bara för att det är en dubbelanspelning på bröst.

Storuggla, det skulle lukta gott

tull

Hero
Ond bråd död said:
Jag hänger på Cissi här: En bokhandel med fik. Fast den ska vara så underground att jag aldrig behöver träffa några kunder, bara kompisar som kommer förbi och hänger.
Kul att du vill bli företagare även om jag ser vissa utmaningar i din affärsidé! :gremsmile:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ska jag ha ett rum dedikerat till bräd och rollspel. Ska även finnas en ölkyl i rummet så man kan avnjuta en god öl medan man spelar.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
... Ska jag bo i ett hus med ett rum som är min egna bat cave. Där ska varken frugan eller barnen få vara och stöka ner.

Zorbeltuss

Hero
...då ska jag bygga om min kropp och lämna alla vaniljmänniskor bakom mig.

/Zorbeltuss

Johan K

Gammal & dryg
..så är jag ekonomikst oberoende & kan ägna mig åt de hobbies som jag verkligen gillar.

Bunny

Crazy like a fool
Pärsson said:
Ond bråd död said:
Kul att du vill bli företagare även om jag ser vissa utmaningar i din affärsidé! :gremsmile:
Som tur är finns det dem som kan föregå som föredöme:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1P984xbsb3o"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/1P984xbsb3o" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
När jag blir stor hoppas jag att teknologin med uploading är redo för konsumentmarknaden. Isåfall ska jag bli digital, med multipla backups, och lämna den trista fysiska världen bakom mig för evigt.

Annars trivs jag rätt bra precis som jag har det nu. Trevligt och (med mina mått mätt) hyfsat välbetalt jobb, trevligt boende, tillräckligt med rollspel och brädspel och figurspel och datorspel och tv-spel för att hålla mig underhållen alla dygnets timmar tills jag dör och mer därtill.

Eller OK, en grej då: När jag blir stor, om uploading inte finns, så ska jag bli pappa. =)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
krank said:
Eller OK, en grej då: När jag blir stor, om uploading inte finns, så ska jag bli pappa. =)
Dina barn skulle levla snabbast av alla :gremsmile:

Barn är coola på det sättet; de är som karaktärer som måste grinda, utforska och testa saker. Så blir de bättre på det. Asläckert.

Cissi

Up to no good.
Varför gör vi aldrig nått åt våra drömmar?
Varför gör aldrig jag nått åt mina drömmar?

När jag blir stor... ska jag förverkliga mina drömmar, är 2013 året då jag blir stor?