Nekromanti "När jag blir stor vill jag bli en gud"

_Anton_

Veteran
Re: Inte? [ANT]

även fullblodsgudarna är väl demoner, aight?
Vad jag vet så är demoner ett annat slags väsen. Jag har läst att gudar kämpar mot demoner.
Slutsatsen av detta är att gudar inte är demoner.

Gastono

Hero
Du är en gud men har mindre status eller högre status efter vilken religon du blir "gud" i. Inte många daaktroende skulle börja tillbe dig som en gud men kanske en apostel. Men i De Allvetande eller vad dem heter kommer ju nya gudar hela tiden...
Just det, så var det ja...
Angående allvetandets brödraskap blir man gud om man når "full kunskap" inom något ämne...

MongoMan

Swordsman

Jag har läst att gudar kämpar mot demoner.
Slutsatsen av detta är att gudar inte är demoner.
Jag har läst att det finns något som heter inbördeskrig.
Slutsatsen av detta är att gudar och demoner är väldigt olikdefinierade begrepp.

Belkor

Veteran

En liten invändning bara...
Vissa antar att demoner och gudar är samma sak. Men vissa vill bevisa motsattsen. Både Daimotropi och Teotropi är normalsvårt att transformera till alla andra aspekter.
Vem vet det kanske ÄR SAMMA kraftkälla och samma energi, vilket skulle tala för att gudar och demoner är samma sak! :gremconfused: :gremconfused:

Belkor

Veteran
Re: Hur vet man om religionen accepterar nya gudar?

Man kan ju göra sig en egen religion!
bara folk tror på en!

Marcus J

Hero
Demoner = Fallna gudar och tjänarvarelser

Har för mig att det står att mäktiga demoner är gudar som förlorat tidigare mörker. Vet dock inte var.
I L&H så står det att tjänarvarelserna tar pereptierna till hjälp för att hämnas på gudarna som skapat dem för att tjäna dem för evigt så man kan ju tänka sig att vissa av dem är sådana. Hur drar vi gränsen demon/gud egentligen? Är Xinu en gud eller en demon? Han gör uppror mot de andra gudarna under mörkerna men han verkar lite mäktig för en demon.

Marcus J

Hero
Experiment

Det näms i kapitlet om allvetandets brödrarskap att en av deras gubbar som kan nå apotes håller på att undersöka det genom att få en bya att tillbe en inhyrd skådespelare som en solgud. Intressant effekt om han lyckas :gremcool: