Nekromanti När läser ni?

Balderk

Swashbuckler
NEJ! Absolut inte! Ni ska läsa dem utanför skola/universitet, så inte ens skönlitterära böcker ni har fått i uppgift att läsa räknas.
det skrev jag i inlägget Storuggla svarade på, men jag antar att jag borde skrivit det igen.

Nu vet du iaf

MVH
Balderk

Dimfrost

Special Circumstances
The Book of the New Sun tror jag den heter förövrigt :gremwink:
Ey Balderk, kom inte och battla Wolfe med mig mannen. Jag har läst Book of the New Sun (serien på fyra böcker) fyra gånger, äger GURPS New Sun och anser allmänt att det är en av världens bästa bokserier. The Urth of the New Sun (så lite fel hade jag trots allt på titeln, men inte så grovt) är fortsättningen, den femte boken i serien och den enda som inte är översatt till svenska. Sådeså. :gremwink:

/Dimfrost

dibbe

Veteran
På bussen

Jag har *host* lyckligtvis *host* ca 40 minuters resväg till jobbet (tyvärr uppdelat i två faser). Detta är ett ypperligt tillfälle att läsa. Att stirra ner i en bok är ett klart trevligt alternativ till att stirra på morgontrötta medpassagerare.
Det tar ett par dagar innan man "kommit in" i det hela och lärt sig att ignorera distraktionsmomenten en buss/spårvagns/tunnelbaneresa medför, men när man gjort det funkar det mycket bra.

Jag köper böcker, i allmänhet två eller tre stycken åt gången, när jag kommit ungefär halvvägs in i den sista ur förra batchen...

Balderk

Swashbuckler
Äh, du skrev ju ändå fel :gremsmile:

Men ok, jag ska undvika att battla wolfe med dig.

MVH

Apoqalypze

Veteran
Innan man går och lägger sig brukar jag läsa några tjog sidor i diverse böcker men läser typ aldrig färdigt...

Just nu håller jag på och läser Liftarens Guide till Galaxen (Jobbig bok)

Azdeus

Veteran
När jag kommer hem efter skolan mån-tor/fre så ofta som jag kan, jag har ju andra intressen att värna om. Varannan fredag lajvar större delen av min bekantskaps krets, då har jag en hel fredag att läsa och mumsa snask...