Nekromanti När man var mindre seriös...

Eksem

Champion
Re: Vargmän och kattmän i städerna

"devisen att det bara skulle vara en RP av varje ras. Med totalt 9 olika RP så var den gruppen... annorlunda... att vi kom in i ståderna berodde nog på att ingen vågade säga nej! "

Å andra sidan...skulle man inte kunna göra en helt skön Wizard of Oz-kampanj på det konceptet?

Hmm... vilket spelsystem skulle passa bra till en sådan kampanj...?

Akutabi Gamma

Veteran
Finna Dolda Ting och Upptäcka Fara

På den gamla goda tiden var det inte ovanligt att min SL sa: Ska ni inte slå på Upptäcka Fara?
Dolda slag var oss naturligtvis väldigt främmande.
Man blev alltså inte särskilt förvånad när det hände nåt när man hade misslyckats med slaget...

Andra härliga grejer är ju när man är kattman och prisjägare och ska hoppa ut genom ett fönster(väldigt högt upp) med ett lakan som fallskärm.
Samma kattman råka också hugga sig i benet när han skulle döda den MÄNNISKA han hade sex med! Ojojoj...

Sen är det ju rätt härligt när man är Drakmagiker och har typ S18 i Eldkvast, och baschans eller grundchans(vad det hette kommer jag inte ihåg) i de andra färdigheterna...

De gamla goda tiderna...

G

Guest

Guest
Re: Arbetsförmedling

Det var i nån gammal Magnum, jag vill minnas att serien hette Zetari, helt album i färg i ett enda nummer av tidningen. I vilket fall så där traskar hjältinnan in på en "arbetsförmedling" där allsköns råskinn och legosoldater samlas. Dit kommer folk som vill ha problem lösta och sedan gäller det för "hjältarna" att bjuda under varandra. Den som vill ha minst i lön får questa. :)

Dessutom blåser ett av råskinnen ut såpbubblor. När alla är borta så är budgivningen över.
Zetari... Sicka minnen, hennes rakbladspiska var råtuff. Hade nog ett gross rp med nåt liknande som andravapen (eller tredjevapen)...

entomophobiac

Low Prep High Play
Hehe. Jag ska legga upp en PDF her om ett tag sa far ni se ett helt "komplett" spel pa typ 60 sidor som jag skrev ngn gang i hogstadiet.

Vad ska jag sega? Jo, jag hoppas att mina nuvarande alster atminstone haller samma klass...

Brixton

Veteran
Undrar om man ändå inte hade roligare på den tiden. Visst spelar man mer "seriöst" och på så sätt "bättre" rollspel nu när man är gammal och vis, men jag är ändå lite avundssjuk på alla 12-åringar som just nu dräper drakar för glatta livet med sin femtioelva tvåhandsvapen :gremwink: