Re: Nytt...
Hmm, jag kom precis att tänka på att det aldrig är rollpersonerna som våldtar någon, utan de blir våldtagna. Tänk dig vad en stackars RP som har Erotomani/Nymfomani som nackdel måste uthärda i ett fängelse i några år. Han kan ju inte sitta i sin Cell hela tiden och runka, med en tillräckligt stor sexualdrift måste han väl i alla fall börja överväga att tränga in i den mest feminina fången?
När jag sedan kollade igenom regelboken lite snabbt så finns det många fysiska nackdelar som är mycket lätta att märka av, skulle man inte kunna utnyttja dessa på någon händelse. Exempelvis kan ju en läspande rollperson vara rätt irriterande för en lättretad, våldsam intern... tycker nästan det luktar misshandel där...
Och tänk er vad förödande ett fängelse borde bli för en person med nedsatt immunförsvar. Jag tror inte dom anstränger sig speciellt mycket för att ha en kliniskt ren cell och avdelning och matsal och hela fadderullan för EN person, jag tror heller inte denna åkomma är såpass vanlig att det finns hela anstalter för den typen av personer.
/Seinet Wintermute - Tänkte till lite