Nekromanti När sandlådan känns som en räls

.113

Swashbuckler
2097;n231637 said:
:D gud vad detta betyder mkt för mig .113!
Ja dom gick ju faktiskt iväg på ett annat mission och när dom kom tillbaka var byn bränd. Och, och, och: dom lyckades dessutom evakuera några!
Det är ju inte rälsat det är ju konsekvenser av val! Ännu bättre ju, fasen vad dåligt man kunde mått sen eftersom man inte hjälpte till :)

Möjligen, om jag har koll på det lite iaf, skulle man kunna säga att det är mer fishtank än sandbox men absolut inte att det är rälsat.

Lupus Maximus

Tekniker
Med tanke på trådens titel, så kan jag också nämna att när en spelare explicit önskade rälsat spelande till Pathfinder, så körde jag ändå mitt standard sandboxande. Jag lade bara till en tanke om en möjlig händelsesekvens utifrån ett par spelledarpersoners agendor, så att det fanns en möjlig tråd att följa om man ville. Med tanke på att hon var nöjd med att slippa sandboxandet, så går det helt klart att göra det med flit :)

Det får mig också att misstänka att hyfsade sandlådor och hyfsade rälsar kan se väldigt lika ut på ytan. Men bra och dåliga skiljer sig åt för de har styrkorna och svagheterna på olika ställen.

zonk

muterad
Kan bara instämma i att spelaren verkar använda en helt egen definition av "rälsat" som jag tror han är ganska ensam om. Kör man med den definitionen av rälsat så blir ju världen nån slags extrem kvantumgrej som typ.. bara funkar om o när RPna tittar på den? Eller nåt annat lagom pårökt. Vilket kanske kunde vara ett intressant ämne för något lagom experimentellt rollspel, men ja, jag hade inte riktigt köpt det i någon form av resonemang runt vanliga sandboxar o rälsning...

zonk

muterad
För övrigt känns det rätt taskigt att börja kritisera SL mitt under pågående spel!

2097

deleta mitt konto tack
Nej nej det var över ett halvår senare och mindre som ett klagomål utan mer i en filosofisk diskussion över lite falle