Min första tanke är att de aldrig skulle klara av en drake men för att göra dig lite tillfreds så kommer ett lite förslag.
Nr 1. Skall spelarna ge sig i kast med att döda en drake skulle jag som spelare se till att försöka hitta nått legendariskt drakdödarvapen. Om jag inte hittar nått skulle jag åka på semester, långt ifrån de dårar som ändå tänker försöka.
Nr 2. Nu spelar inte jag DoD 6 men här kommer ett knep som fungerar till alla spel. Om man vill veta om spelarna är redo för att ta sig ann (hur stavar man detta?) ett stort farligt monster som t.ex. en drake så kan man göra såhär. Innan du kastar in monstret på spelarna så prova en kväll, själv hemma, och se hur det går. Spela helt enkelt alla rp:na samt monstret i en låssas strid. Gärna flera gånger så att du ser om de har en rimlig chans att vinna eller inte. Förlorar rp:na varje gång eller iaf nästan varje gång så är de inte redo, om du nu inte vill ta dö på de små värdelösa uslingarna.
Nr 3. Byt spel till D&D där man kan döda drakar till höger och vänster efter några levlar. /images/icons/smile.gif