Nekromanti När spelar ni ett inköpt rollspel?

slanfan

Hero
Med risk att låta som en "ovanlig" rollspelare så köper jag spel för att jag älskar att äga dem. Klart jag kanske hoppas spela dem en regnig eftermiddag i framtiden, men jag behöver ju hitta spelare som kan manipuleras till att bli sugna på Mutants and Masterminds eller Lamentation of the flameprincess eller vad jag nu har köpt (båda dessa är exempel på spel jag fortfarande inte lyckats lura i någon att spela).

Dessutom så ser jag det som ett av rollspelets faktiska syften att ge mig något att klura på när jag har tråkigt, bläddra i när jag känner för det och i allmänhet bara stå där i hyllan tills andan faller på.

Svaret blir därför: När det är läge.

Krille

Super Moderator
När jag väl spelar ett nytt rollspel (det kan ta ett tag) så är det alltid som det är skrivet. Jag vill veta om spelet funkar så som konstruktören har tänkt sig innan jag bygger om det. Det gällde till och med Star Wars d20 och D&D4. Och för den delen Vampire: The Masquerade.

Sen byggdes de om eller dumpades.

Ibland skaffar jag rollspel för att stjäla dess regler, eller bygger om ett rollspel för att det passar något annat projekt som jag håller på med. Så blev fallet med Mouse Guard. Jag har inte spelat Mouse Guard, men jag tog reglerna till Fimbulvinter.

Botulf

Hero
Jag har väldigt sällan möjlighet att testa ett nyinköpt rollspel direkt då jag oftast är inblandad i en kampanj eller längre pågående äventyr och periodvis är det svårt att samla ihop grupp. Oftast blir det några oneshots något år senare med nya spelet och sedan får det ligga på hyllan tills det kommer bättre tider. Även om det verkar awesome.

Johan K

Gammal & dryg
Hur är det hos er egentligen? Hur långt tid tar det för er att spela ett rollspel efter att ni köpt det?
Det har tagit mig allt ifrån någon vecka, pga att man måste pluggat in regler & anat fluff till att aldrig ha kört rollspelet man köpt..

Dilandau

Myrmidon
Det brukar röra sig om allt från en månad till aldrig. Oftast aldrig.

Hade dock en polare som brukade börja spelleda samma dag som han köpt spelet.

Max Raven

T12-kultist
Spelar egentligen för sällan för att köra många nya rollspel - fasar ut en del gamla och in en del nya för att prova på något nytt då och då, men det blir inte mycket spelande av, tyvärr.

Många böcker blir stående i hyllan, oanvända, eftersom jag har svårt att få ihop en grupp regelbundet.