Jag hade för många år sen en väldigt speciell spelare. Han var både en av de bästa jag någonsin spelat med, OCH nog en av de absolut värsta jag spelat med, samtidigt. Han var extremt petig. Han hatade att man frågade honom vad han gillade eller ville ha ut av spelet, för det tolkade han som att man ville försöka smöra för honom. Man fick en chans att sälja in ett spel, sedan formade han en inre bild av spelet som exakt hur han trodde det skulle vara, och blev det nåt annat blev han väldigt sur och bitchig. Men klaffade det så var han den bästa och mest engagerade spelaren man kan tänka sig.
Ett exempel:
Jag hade precis köpt Lamentations of the Flame Princess och jag skulle spelleda det, jag sålde in det som "lite grand som the Witcher, med knepiga monster och så...".Detta var innan jag läst böckerna eller spelat spelen (jag har ännu inte spelat spelen...). Men jag visste att han spelade dem (jag tror det var andra spelet som nyss släppts...)
Så jag börjar spelleda, i slutet av äventyret kommer de till en trollkarls slott, först så blir han sur för att jag totalt hjärnfjärtar och glömmer bort ordet "port"(som i ingången till slottet) och stakar mig flera gånger och till sist säger "gate", det tyckte han var väldigt oproffsigt och svagt. Sen kommer de in i borgen, och varje våning var ett "pussel" där de behövde lista ut att saker var tvärtom (ett rum var till synes oändligt och man gick i evigheter utan att komma fram, men gick man baklänges så blev korridoren kortare. Och ett rum där allt var spegelvänt så man var tvungen att tänka ut allt tvärtom för att komma nånvart.
Nånstans där kastar han iväg karaktärsbladet, föser ner sina tärningar i sin påse, ställer sig upp med närmast blodsprängda ögon och halvskriker "Det här är INTE som Witcher... För i Witcher så är det en alv som säger 'piece of lembas' ISTÄLLET för att säga 'piece of cake' FÖRSTÅR DU VÄL?!?!" Sen gick han därifrån och vägrade spela LoFP igen, till den nivån att om nån nämnde namnet blev han arg...
Sen har jag den gången jag berättat om tidigare nån gång när en tjej jag spelade med ett tag som av nån knepig anledning var besatt av våldtäkter ställde sig och skrek för att hennes medspelare eller SLP:er inte ville våldta hennes karakär. Sen kallade hon oss "horor" och spelade aldrig med oss igen...