Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Spelade i tisdags/onsdags bland annat EDD, äventyret "Eingreenska borgen" från någon gammal Sinkadus, för en gångs skull inte som SL. Eftersom jag SL:at ett långt pass DoD (skitkul, två spelare konspirerade, mot slutet, när de flytt, satt de andra och ropade "Jag visste det!" JAg visste det! Ni var onda, era jävlar! Ni ska dö!" eller skakade i soffan) innan var klockan sådär 4. Eftersom jag och spelledaren var den enda som var avakna kom jag att tänka på lite grejer jag undrar över...
Hur sköter man de andra gubbarnas medverkan? Hos oss var det så att min stackars utstötta skogsalvsnekromantiker (just därför var han utstött) fick göra allt jobb (smyga förbi muterade orcher (!!!), döda en muterad riddare vars helrustnign vuxit fast i kroppen, fördriva en demon etc). Den enda gången SL ens erkände de andras existens var först när vi såg en död muterad halvrutten orch, och han slog på skräcktabellen för oss alla (en av de adnra gick bärsärkagång mot den döda kroppen), därefter när följande replikskifte utspelade sig.
Morcalian (Jag): Du, Ali?
Ali (person M): Gnnf.
Morcalian: Du är köpman va?
Ali: Mmmmm...
Morcalian: Värdera det här vinet.
Ali: Nh.
(SL slår 1T20)
SL: Det är värdefullt, Ali.
Ali: M'baa.
Därefter fick jag klara mig själv. Visserligen ska jag inte klaga, jag fick med mig en magisk bok, en muterad orch i ett nät, 45 guld och en stridshäst och kunde obehindrat sno chips och turkisk peppar, men hur gör ni när (om) sådana här situationer inträffar?
Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...
- Bobby
Hur sköter man de andra gubbarnas medverkan? Hos oss var det så att min stackars utstötta skogsalvsnekromantiker (just därför var han utstött) fick göra allt jobb (smyga förbi muterade orcher (!!!), döda en muterad riddare vars helrustnign vuxit fast i kroppen, fördriva en demon etc). Den enda gången SL ens erkände de andras existens var först när vi såg en död muterad halvrutten orch, och han slog på skräcktabellen för oss alla (en av de adnra gick bärsärkagång mot den döda kroppen), därefter när följande replikskifte utspelade sig.
Morcalian (Jag): Du, Ali?
Ali (person M): Gnnf.
Morcalian: Du är köpman va?
Ali: Mmmmm...
Morcalian: Värdera det här vinet.
Ali: Nh.
(SL slår 1T20)
SL: Det är värdefullt, Ali.
Ali: M'baa.
Därefter fick jag klara mig själv. Visserligen ska jag inte klaga, jag fick med mig en magisk bok, en muterad orch i ett nät, 45 guld och en stridshäst och kunde obehindrat sno chips och turkisk peppar, men hur gör ni när (om) sådana här situationer inträffar?
Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...
- Bobby