Bolongo;n141769 said:Ja, men det beror bara på att när den översättningen först gjordes kunde ingen föreställa sig att benämna en man med ett ord i femininum.
Kan vi i våra upplysta tider tala om manliga sjuksköterskor klarar vi nog av manliga häxor också.![]()
Nekromantiker är ju annars ganska vedertaget, men smaken är delad antar jag.God45;n141874 said:och en Necromancer är en Necromancer.
Rövare istället för Skurk, och sen Inbrottstjuv istället för bara Tjuv? Men jag gillar trollbländare.Bolongo;n141907 said:Skurk (Arketyp: Tjuv, Lönnmördare, Trollbländare)
Vildmarksväktare, eller kanske bara Väktare istället för Stigfinnare?Bolongo;n141907 said:Stigfinnare (Arketyp: Jägare, Djurvän)
Rymdhamster;n141909 said:Rövare istället för Skurk, och sen Inbrottstjuv istället för bara Tjuv? Men jag gillar trollbländare.
Vildmarksväktare, eller kanske bara Väktare istället för Stigfinnare?
Egentligen ska det väl vara skogsvaktare =)Bolongo;n141912 said:Vildmarksväktare är för klumpigt, och Väktare är inte tillräckligt specifikt.Jag vidhåller att Stigfinnare sammanfattar de flesta av en Rangers faktiska förmågor (på s. 91-92), men jag skulle också kunna tänka mig Vandrare eller Sökare.
Låt mig förtydliga: Väktare är vad klassen är enligt fluffet, men jag tycker inte begreppet har särskilt starkt mekaniskt stöd.
Inte speciellt kul att vara utsedd till "skurk" i gänget. Redan när klassen hette "tjuv", var det flera av mina spelare som protesterade mot det stigmat.Bolongo;n141907 said:Skurk (Arketyp: Tjuv, Lönnmördare, Trollbländare)
Rymdhamster;n141914 said:Egentligen ska det väl vara skogsvaktare =)
Oldtimer;n141935 said:Inte speciellt kul att vara utsedd till "skurk" i gänget. Redan när klassen hette "tjuv", var det flera av mina spelare som protesterade mot det stigmat.
Oldtimer;n141935 said:Inte speciellt kul att vara utsedd till "skurk" i gänget. Redan när klassen hette "tjuv", var det flera av mina spelare som protesterade mot det stigmat.
God45;n141874 said:och en Necromancer är en Necromancer.