Nekromanti Nästa sak på önskelistan: Snabbmess!

Sodivra

Champion
Re: Våga vägra ICQ! [Attans OT]

Jag tippar på att han spenderade för mycket tid med ICQ, det behöver inte vara så allvarligt..

-Arvidos, kartlägger användarna..

Sodivra

Champion
Men du.. va?

Både jag och Morgoth använder ju Trillian! Jepp, vi är riktiga Hardcore-Trillians.. Praktiskt på vissa sätt, men det verkar krångla på andra sätt.. Hmm.

En häftig grej dock: Om man kör MSN med Trillian så kan man bjuda in mer än 4 personer i en dialog.. (Eller heter det ambilog? Polylog?) Frågan är bara om det verkligen funkar som det ska då, men det får vi testa..

/Arvidos, OT igen.. Men vissa saker måste man ju ordna upp.

Troberg

Sinister eater

När fick du din snuskiga fantasi bortopererad? :gremgrin:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Men du.. va?

Quadralog heter det ju förstås :gremwink:.

Vad är det här Trillian som alla tycker är så bra?

Sodivra

Champion
Re: Men du.. va?

Att bjuda in mer än 4 personer innebär att man är 6+ personer. (Man får ju räkna med sig själv också.)

Det som är bra med Trillian är att det är ICQ, MSN, IRC, Yahoo MSG och AIM i ett. Så det tar mindre minne än flera program (Antar jag?) och sedan så kan du med två klick ställa in dig på "Away" eller "Upptagen" på alla..

Sedan så ser det förstås lite tristare ut än ICQ och MSN tycker jag.. Det är synd att jag inte kan teckna ordentligt, då hade jag gjort ett riktigt läckert skin..

Om vi ska diskutera det här vidare, så kan vi väl ta det privat eller så? Jag måste snart gå i OT-terapi..

PS: Jag förstår att din avatar är fåret från WC3 nu. Först trodde jag att det var en entusiastisk hjärna..

Johan K

Gammal & dryg
Dum fråga, men ändå.

Som sagt, dum fråga kanske.
MenMen, frågvis ska man ju vara..
& nu till frågan.. Vad ät trillian ?? Har inte hört om det förut..
Ett till åxå om att kunna skicka medelanden till varandra.. PM funkar aldeles utmärkt & det tar ju inte så lång tid. Eller hur. Vill man samma sak till flera personer så kan man ju pbara kopiera medelandet & sätta in det i textrutan...

Skuggvarg

Hero
Buggfara

Ni vet om att Trillian är ett ganska osäkert program, vad? Det var ganska nyligen som de varnade för säkerthetsbuggar i det.

/Skuggvarg

Skuggvarg

Hero
Re: Våga vägra ICQ!

När man inte ville lämna ut vissa delar av sitt privatliv.

/Skuggvarg - har rätt att hålla käft när han känner för det

Skuggvarg

Hero

Det räckte visst med att jag sa A, så sa du B automatiskt, så då slapp ju jag säga det. Sen är det ju förstås en annan sak att ditt B inte ens var i närheten av sanningen...

Jag orkar för övrigt inte fråga Lokomotiv, så du får gärna tala om vad din gissning var.

/Skuggvarg

Mask_UBBT

Hero
Ok, det var mest...

...en reflektion över hur mycket privatliv som faktiskt spills ut på forumnet emellanåt...

...självklart har du rätt att inte säga något, den böhöver ju inte ens nämnas!

/
Mask - boing, boing, boing!

Krille

Super Moderator
Re: Ok, det var mest...

"...självklart har du rätt att inte säga något, den böhöver ju inte ens nämnas!"

Undrar varför de alltid tjatar om det i amerikanska polisserier om det vore så självklart?

"Du har rätt att inte säga något. Om du inte utnyttjar denna rätt så kan allting du säger komma att användas mot dig i rättegång..."

Troberg

Sinister eater
Långsamma meddelanden då?

Ibland hade det varit bra med meddelanden som garanterat inte levererades förrän man hunnit inta säkerhetsavstånd.

Det här till exempel.

Troberg

Sinister eater

Jag orkar för övrigt inte fråga Lokomotiv, så du får gärna tala om vad din gissning var.
Ungefär samma som i det här fallet. Jag har ett begränsat mått av kreativitet, vill ju inte använda allt på ett ämne.

Självklart har du rätt till ett privatliv, jag klämde till så rejält just därför att det skulle bli så överdrivet att ingen skulle tro att det var allvar.

Fast lite nyfikna är vi nog ändå... :gremsmile: