Nekromanti Nästa steg

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,318
Location
Helsingborg
"Informationen kan betraktas som historia."
Precis, dessutom så är man inte tvungen att just spela i den tidsperiod som spelföretaget håller i.. I Deadlands t.ex. ligger de i år 1877, medan jag fortfarande spelar i år 1873 som det var när jag började spelleda Deadlands..

En annan fördel är att man som spelledare kan veta vad som kan hända i framtiden.. Det är alltid bra att ligga ett steg i förväg..

<CENTER>"Någonstans i mörkret finns ljuset.
Det kan inte regna allt för jämnan.
"[/i]</CENTER>
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Metaplotter har en förmåga att överskugga spelvärlden. Själv föredrar jag vardagsheroiska rollspel. Hjältar och skurkar med realistiska mål. Givetvis vill alla skurkar innerst inne dominera hela världen, men detta är inget som påverkar deras "vardag". Bara för att det inte finns metaplotter, betyder inte det att världen är statisk. Tvärtom tycker jag att det känns påtagligare att ett furstendömme får en ny härskare, dras in i krig eller inbördeskrig, än att en ond individ eller gud vill ta över världen och krossa allt i sin väg.
Tyvärr blir metaplotter ofta inte mer än björntjänster.
 

Marcus_UBBT

Warrior
Joined
25 Nov 2000
Messages
361
jag vill se

vad jag vill ha:

världsmoduler
äventyr(!!!)
böcker i klassiskt DoD 84/91-format, inge mer A4 tack

vad jag inte vill ha

rasmoduler
alltför snäva moduler (typ sjöfart, krigarens handbok, etc)
 

Valmer

Veteran
Joined
5 Sep 2002
Messages
29
Location
Norsjö, Västerbotten
Jag skulle vilja se en utveckling av historia och dylikt för de olika raserna.
Alltå bara mer beskrivning om hur & var dom lever, livsåskådning o s v
 
Top