Rickard
Urverk speldesign
"Informationen kan betraktas som historia."
Precis, dessutom så är man inte tvungen att just spela i den tidsperiod som spelföretaget håller i.. I Deadlands t.ex. ligger de i år 1877, medan jag fortfarande spelar i år 1873 som det var när jag började spelleda Deadlands..
En annan fördel är att man som spelledare kan veta vad som kan hända i framtiden.. Det är alltid bra att ligga ett steg i förväg..
<CENTER>"Någonstans i mörkret finns ljuset.
Det kan inte regna allt för jämnan."[/i]</CENTER>
Precis, dessutom så är man inte tvungen att just spela i den tidsperiod som spelföretaget håller i.. I Deadlands t.ex. ligger de i år 1877, medan jag fortfarande spelar i år 1873 som det var när jag började spelleda Deadlands..
En annan fördel är att man som spelledare kan veta vad som kan hända i framtiden.. Det är alltid bra att ligga ett steg i förväg..
<CENTER>"Någonstans i mörkret finns ljuset.
Det kan inte regna allt för jämnan."[/i]</CENTER>