Till viss del tror jag du har rätt, gruvindustrin är på uppsving ja och vissa saker i 50talet verkar mer atraktiv desto mer dagarna går, frisyrerna det prickiga, bullbak och sådant är jag inte lika säker på men vem vet, sedan nämndes nittiotal och eurodisco i tråden och det verkar inte heller helt fel, detta mycket för att musikindustin då kommer gå över i folk som växt upp med detta, för att ytterligare lägga till saker så tror jag att ett smått vikroianskt mode kan komma på uppfarten då den sexuella frikostigheten börjar avta mest för att det är så långt man tänker när man tänker på ett prydare samhälle även om det antagligen var mycket värre på 1700talet, sedan iomed att kroppsbyggnad blir allt viktigare kommer saker som högklackade stövlar (men antagligen ganska bred klack och antagligen är det inget hål mellan tå och klack) och korsetter på tal igen, men denna gången inte endast för kvinnor (ingenting får fram vaderna som högklackat), kanske kommer även axelvaddar eller tillochmed riktiga axelklaffar, antagligen kommer killar ha tightare kläder än tjejer också för att tjejer ska ha något att titta på (tjejer har mycket mer med killar mode än vad de tror), lite amerikanskt 20tal tror jag faktiskt kommer ta sig in också då ett visst motstånd mot allt alkoholmotstånd som finns idag kommer ha byggts upp.
Och appropå solglasögon så blir det nog mirrorshades och pilotglasögon men det är bara en hunch.
Fan jag är alldeles för intresserad av mode.