NeoTech Nätvärk

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
722
Location
Göborg
Har jag förstått det rätt?

  1. Ens #Tribe skriver man på första raden på Edges (nder #Tribe) och skriver vad man vill kalla sin egen tribe, de övriga RP ingår (normalt) där men de olika RP skriver inte nödvändigtvis samma.
  2. Alla ens nätverk skriver man som Edges men kontakter skrivs under Kontakter på CV:t/rollformuläret
  3. När man odlar en kontakt under Downtime måste det inte vara en i ett nätverk man har utan vara en helt oallokerad. Denne skrivs under Kontakter men utan nätverk (eller de kan ha ett nätverk men det är inte ett nätverk som skrivs under Edges – eller få man nätverket "gratis" med kontakten?).
  4. Level på kontakter som odlas under Downtime är hur inflytelserika de är i sina respektive nätverk och Admin och spelare bestämmer gemensamt vilken nivå RP:n siktar på att få en kontakt inom.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
746
1. Korrekt. Din Tribe är din familj, din närmaste umgängeskrets, etc. Dess domän styrs av din Sfär. Medlemmar i din Tribe, såsom de andra avatarerna, kan dock samtidigt ha sina egna Tribes från andra sfärer.
2. Korrekt.
3. Detta är en bra fråga, här är jag lite osäker. Jag TROR att du måste lägga till kontakten i ett nätverk som du har level i. Det kan vara din Tribe. Annars behöver du först köpa en nivå i ett Nätverk och då får du en kontakt level 1 i det nätverket…. (Och när du levlar ett Nätverk så får du en ny kontakt på den nya leveln, alternativt om du vill befordra en befintlig kontakt)
4. Ja, men jag tror inte kontakten får ha högre level än nätverkets level.
 
Last edited:
Top