Nekromanti Någon annan än jag som fått...

Gothcon foldern? (Några måste det väl finnas :gremlaugh: )

Ialla fall vad tycker ni om årets spelutbud? Har ni hittat några intressanta äventyr än som ni kan tänka er att spela? Själv tycker jag att "Döden på hertz kanal", Karl Edgars Indiana jones äventyr och Krilles västmark äventyr verkar spännande.

LeJonklev

Swordsman
Fått den. Inte hunnit läsa igen alla arrangemang ordentligt än dock. På rak arm tror jag att Indiana Jones kommer att spelas. Undrar om man spelar nazis igen (och i så fall hoppas jag innerligt att det är nazisarna som har resurserna istället för indy).
Undviker som vanligt WoD och försöker undvika friform (men det är svårt) men i övrigt vet jag inte.

/Johan

LeJonklev

Swordsman
Nej det är det väl inte. Och sen är friform inte så värst illa heller. Det är egentligen bara när det är skumma, oförståeliga scenarion eller WoD som jag får allergiska anfall.

/Johan

Eskil

Warrior
Re: Kan någon...

Kan någon rekommendera några bra scenarion? Jag och min grupp skall snart samlas och välja vilka scenarion vi skall gå på, så det vore snällt med några råd.

Re: Kan någon...

Hur ska man kunna rekommendera någotting man inte har spelat? :gremwink: jag menar ingen har ju spelat något av äventyren än (förutom testspelare kanske) Men de spelen som jag tror borde vara speciellt bra är nog "Indiana jones och inkas skatt" därför att jag har hört att det förra indiana äventyret var bra så är troligtvis det här också bra. Sedan har vi Kristers äventyr "Faller snö växer sten" och det baserar jag helt enkelt på att krister är en skicklig rollspelsskrivare helt enkelt.

Sedan om du gillade spela superhjälte förra året så kan det vara en god idé att spela uppföljaren: Project Phoenix...

P.S: Jag ska skynda mig att skriva klart äventyret så att du och din grupp slipper vänta... Förhoppningsvis så blir det mycket skrivande i helgen...
P.P.S: Ska vi kanske titta om vi kanske kan fylla ut varandras spelar behov för i år, precis som förra året? I så fall kan du kanske kontakta mig när ni har bestämt er vilka spel ni ska spela... Det är bara en tanke...

Ymir

Liten kantbaron
Re: De utan hjärtan, såklart

...vad annars? Upplev mystik, skräck och ångest, och hur det förflutnas spöken ännu hemsöker vår moderna tid, med jordnära karaktärer i Shanghais undre värld. Upplev en helt annan sida av WoD. Ett scenario av folk som kan sitt WoD/Kindred of the East och sitt Kina utlovas.

Project Phoenix kan nog också vara en god idé.

- Ymir, som arrangerar det förra och har hjälpt till med det senare, och kan intyga deras kvalitét.