Nekromanti Någon i S-holm som vill ha ett Space Hulk?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag fick ju veta att SF-bok helt fått slut på Space Hulk-boxar rätt tidigt, så jag stack och köpte en på Games Workshop istället.

Nu fick jag ett brev från SF-bok om att de minsann lagt undan ett ex åt mig ändå - oerhört schysst av dem. Fast... Nu har jag ju redan ett, och var dessutom tvungen att låna för att ha råd med det.

Därför undrar jag nu om det är någon här som är intresserade av att gå ner och *ahem* "hämta ut spelet åt mig", alltså i praktiken överta min bokning.

Om någon är intresserad får man gärna höra av sig till mig senast imorgon lördag (så tidigt som möjligt), för de har det bara undanlagt tills imorgon om jag inte mailar och ber om längre liggetid.

Annars vore ju ett alternativ att be dem om en veckas ytterligare liggetid och helt sonika köpa mig ett andra exemplar, men det har jag svårt att motivera mig till rent ekonomiskt...

Christoffer

It's all pig.
Om man har det gamla originalet, finns det någon anledning av skaffa det nya då?

Storuggla

Champion
Gnälla online över hur GW har förstört allt som var kul och bra med den gamla utgåvan och hur de dödat produktlinjen för alltid?

Storuggla, det är väl standardförfarande

krank

Magnus Edlund said:
Är det ett bra spel?
Vad kostar det?
Det kostar 745:- plus vad man nu känner för att muta mig med för att jag är så snäll och delart med mig av min bokning.

Det är ett jätteroligt spel, tycker jag, och av mycket hög kvalitet. Figurerna är plast, men mycket detaljerade och väl lämpade för målning.

Framföärallt handlar väl det här om att det är en väldigt begränsad utgåva. Fan vet när de finns på marknaden igen - på E-bay säjer tydligen folk spelet i butar, 50-100$ stycket. Sammanlagt rätt jävla mycket per spel, kan jag säga.

Lite därför också som jag erbjuder det här. Om jag kan göra nåt som hindrar en av bulvanasen att köpa upp ett ex och kränga det omedelbart för multidumma på E-bay, då är jag glad.

krank

Poppe said:
Om man har det gamla originalet, finns det någon anledning av skaffa det nya då?
Det nya tillför dels en konsolidering av gamla tillägg vad jag förstått (det tillkommer en Librarian/Psycher och en Broodlord och lite olika vapen) samt en ny "Guard"- regel.

Plus att gubbarna tydligen ska vara rätt fett förbättrade, men där kan jag inte uttala mig om den relativa skillnaden, utan bara säga att figgarna är rätt jävla bra.

Christoffer

It's all pig.
Storuggla said:
Gnälla online över hur GW har förstört allt som var kul och bra med den gamla utgåvan och hur de dödat produktlinjen för alltid?
Haha, en anledning god som någon!

krank

Nu har jag mailat SF-bok och då dels bett dem att förlänga liggtiden för spelet med en vecka (alltså till nästa helg), och dels kollat med dem om det skulle vara möjligt att låta ett ombud hämta spelet.

Om ni är intresserade har ni till på fredag nästa vecka på er; sedan köper jag det själv. Och kanske säljer det vidare här, eller bara behåller som samlarobjekt.

krank

Uppdatering:

SF-bok svarade idag på mitt mail; de går med på att förlänga liggtiden till den 25:e. Det går också bra om någon annan hämtar spelet.

Med andra ord: It's on. Är ni intresserade så har ni tills på fredag på er, sedan kommer jag antingen att köpa det själv eller helt enkelt meddela SF-bok att jag av olika anledningar inte kan hämta ut det och att de får sälja till nästa person på listan istället.

Hör av er så snart som möjligt. Blir ni flera så får ni slåss. Eller bjuda en smula för besväret, så att säga.

Senare

Veteran
Hej, eftersom jag av olika anledningar varit borta från "game" svängen över sommaren, såg jag först idag att dom släppt en ny print av space hulk. Och försökte såklart genast köpa ett ex men det verkar på nästan omöjligt att hitta ett exemplar nu så mitt sista hopp är nu när jag såg din post .. annars får jag hosta upp tok mycket dollars till någon ebay skojare så om du nu sitter i den angenäma klämman med mer än 1 exemplar av detta eminenta spel vill jag mer än gärna lägga vantarna på ett av dom !

Jag bor tyvärr inte i stockholm utan i skåne men kanske kan vi lösa något ändå. Jag pröjsar gärna för frakt osv ...

Hoppfulla hälsningar
//Maffe

krank

Senare said:
Hej, eftersom jag av olika anledningar varit borta från "game" svängen över sommaren, såg jag först idag att dom släppt en ny print av space hulk. Och försökte såklart genast köpa ett ex men det verkar på nästan omöjligt att hitta ett exemplar nu så mitt sista hopp är nu när jag såg din post .. annars får jag hosta upp tok mycket dollars till någon ebay skojare så om du nu sitter i den angenäma klämman med mer än 1 exemplar av detta eminenta spel vill jag mer än gärna lägga vantarna på ett av dom !

Jag bor tyvärr inte i stockholm utan i skåne men kanske kan vi lösa något ändå. Jag pröjsar gärna för frakt osv ...

Hoppfulla hälsningar
//Maffe

Tja, vi får se. Helst ser jag ju att någon helt enkelt hämtar ut spelet själv, dvs att jag slipper hela hanteringen.

Senare

Veteran
Iofs förståligt om det är svårt att lägga ut pengarna (om du nu var tvungen att låna pengar) men om jag betalar 1000kr rakt av då ? Är det rimlig lön för mödan att hämta och posta ett paket ?

Senare

Veteran
Ett alternativ skulle ju kunna vara om du kan ordna så jag kan hämnta ut packet på SF-bokhandlen här i malmö istället hade ju kanske varit det smidigaste ...

krank

Senare said:
Ett alternativ skulle ju kunna vara om du kan ordna så jag kan hämnta ut packet på SF-bokhandlen här i malmö istället hade ju kanske varit det smidigaste ...
Det tror jag tyvärr blir svårt att göra; det var nätt och jämnt att jag fick dem att förlänga min liggtid, jag tror inte de skulle vara så förtjusta i att få stå för frakten till Malmö =)